Въпроси и отговори

  • TOP 5 Въпроса
  • Какво да направя, ако забавя вноска?

    При забавяне на погасителна вноска изпадаш в т.нар. „просрочие”. Това означава, че ние като кредитодател имаме право и започнем да начисляваме наказателна лихва от деня след падежната дата.
    При просрочване на две или повече месечни вноски, и считано от деня, следващ падежната дата на втората непогасена вноска, кредитът става предсрочно изискуем в целия му размер, включително всички определени от договора надбавки ведно с дължимото обезщетение за забава. За повече информация, можете да прочетете в кредитния наръчник на БНП Париба Лични Финанси „10 неща, които трябва да знаете за кредитите”.

    Имам застраховка по кредита си, но искам да се откажа от нея!

    За да задействаш процедура по анулирането на застраховката си, трябва да посетиш някой от нашите офиси, където да подпишеш молба за отказ. Тази молба ще бъде препратена към Застрахователната компания, тъй като анулирането на застраховката става само след тяхното информиране. Когато застраховката бъде анулирана, наш представил ще се свърже с теб, за да те информира за промяната.

    Какво трябва да зная за плащането чрез ePay?

    • Плащането по кредита се отразява на следващия работен ден
    • Чрез еРау може да получаваш съобщение в електронната си поща или на мобилния си телефон при възникване на всяко задължение, както и за извършването на всяко плащане.

    Какво трябва да зная за плащането чрез Cashterminal?

    • Устройствата на CASHTERMINAL приемат само плащане в брой (български банкноти и монети)
    • Устройствата не връщат ресто
    • Ако внесената сума е по-голяма от дължимата, разликата ще бъде приспадната от следващото плащане
    • Ако внесената сума е по-малка, устройството дава възможност за довнасяне или потвърждаване на частично плащане
    • Плащането по кредита се отразява на следващия работен ден

    Как да платя месечната си вноска за потребителския кредит по банков път?

    1. Избери удобен за теб клон, от който да превеждаш месечната си вноска
    2. Попълни вносна бележка със следните данни:

      • IBAN сметка:
        BG32CITI 92501010009141( за паричен кредит)
        • BIC/SWIFT: CITIBGSF
        BG17CITI92501010009120 (за кредит за покупка на стока) 
        • BIC/SWIFT: CITIBGSF
        BG12BNPA94401008008111 (за кредитна карта)  
        • BIC/SWIFT: BNPABGSX
      • Наредител: своето ЕГН
      • Основание за плащане: 8 цифреният номер на договора за кредит
      • Сумата за погасяване на вноската по кредита

      Важно: IBAN сметката на клиенти, платили през Първа Инвестиционна банка, е BG71BNPA94401008008116.

    3. Запази копието на вносната бележка

  • Последно добавени
  • Какво да направя, ако забавя вноска?
    При забавяне на погасителна вноска изпадаш в т.нар. „просрочие”. Това означава, че ние като кредитодател имаме право и започнем да начисляваме наказателна лихва от деня след падежната дата.
    При просрочване на две или повече месечни вноски, и считано от деня, следващ падежната дата на втората непогасена вноска, кредитът става предсрочно изискуем в целия му размер, включително всички определени от договора надбавки ведно с дължимото обезщетение за забава. За повече информация, можете да прочетете в кредитния наръчник на БНП Париба Лични Финанси „10 неща, които трябва да знаете за кредитите”.
    Как да получа справка по кредита си?
    Информация за състоянието на твоя кредит може да получиш на националния ни телефони 0700 11 811 на цената на един градски разговор според тарифния ти план.
    Как да си плащам вноските?

    Можеш да плащаш вноските по кредитната ти карта и по потребителските ти кредити към БНП Париба Лични Финанси на Cashterminal, касите на EasyPay, ePay в интернет, чрез банкомат, по банков път.

    Какво трябва да направя в случай на застрахователно събитие с кредитната ми карта?

    Трябва да се свържеш с Кардиф България на телефон 02/4915874 или на cardifbulgaria@cardif.com, в следните срокове:

    • до 5 работни дни - при неправомерно използване на застрахованата карта, кражба или загуба на официални документи и кражба на парични средства, щета на стоката, закупена със застрахованата карта.
    • до 10 работни дни - при всички останали събития.
    Какво обезщетение мога да получа по застраховката по кредитната ми карта?

    При застрахователно събитие застрахователната компания погасява от една вноска до пълния размер на кредита, в зависимост от настъпилото застрахователно събитие. Допълнителни обезщетения се отнасят за:

    • Неправомерно използване на застрахованата кредитна карта - до 300 лева
    • Кражба на паричните средства от Застрахования, изтеглени чрез застрахованата кредитна карта от Банкомат или ПОС терминал - до 1000 лева
    • Кражба или Загуба от застрахования на официални документи, заедно със застрахованата кредитна карта - до 120 лева
    • Защита на покупката, платена със застрахованата карта - до 2500 лева
  • Категории
  • Онлайн кредити
    Как да разбера дали съм одобрен за Онлайн кредит?

    Решението по кредита ще получите, чрез обаждане по телефона, в рамките на 1 час след попълване на необходимата информация.

    Плащам няколко вноски към различни кредитори. Има ли възможност да ги обединя при вас?

    Всички тези задължения можеш да обединиш в един кредит към един стабилен и отговорен финансов партньор. Така не натоварваш семейния бюджет с прекомерни разходи и можеш да мислиш за бъдещите си планове.
    Обади се на 0700 11 8 01 или посети най-близкия за теб офис и ще получиш безплатна финансова консултация за обединяване на кредитите ти.

    Как да избера между автокредит на БНП Париба Лични Финанси и лизинг от вносител?

    Основната разлика между двата вида финансиране е в това, че с:

    • Лизинг - колата реално не е твоя, докато не изтече лизингът, а е собственост на лизинговата компания. След което ще трябва да я прехвърлиш на свое име, а това е допълнителен разход.
    • Автокредит на БНП Париба Лични Финанси - веднага придобиваш собственост върху колата, без остатъчна сума и допълнителни разходи.

    Избрал съм си нова кола за 20 000 лв. (не по-стара от 3 години от датата на първата регистрация). Как да финансирам покупката и?

    С помощта на онлайн кредитния калкулатор избери сумата, която ти е необходима и най-удобната за теб месечна вноска.

    На втората стъпка ще получиш твоята оферта.

    На третата стъпка попълни коректно необходимата информация, за да можем да обработим твоята заявка за кредита за нов автомобил. За твое удобство предлагаме да посочиш час, в който наш Кредитен консултант ще позвъни, за да потвърди информацията.

    След одобрение на кредита единственото нещо, което остава да направиш е да посетиш най-удобния офис на БНП Париба Лични Финанси, където да представиш: документ за доказване на доход при необходимост

    Сумата ще бъде преведена по сметката ти до 1 ден след подписването на договора.
    Веднага след това можеш да закупиш желания автомобил, като единственият ти ангажимент е да представиш в наш офис копие на големия талон.

    Застраховката на колата можеш да направиш при застраховател по твое желание или чиито услуги вече ползваш.

    Не дължиш допълнителни такси по прехвърляне на собствеността на автомобила.

    Каква е разликата между автокредитите на БНП Париба Лични Финанси и лизингът?

    Ето каква е разликата между двата вида финансиране:

    • Лизинг - колата реално не е твоя, докато не изтече лизингът, а е собственост на лизинговата компания. След което ще трябва да я прехвърлиш на свое име, а това е допълнителен разход.
    • Специализиран потребителски кредит за автомобил на БНП Париба Лични Финанси - веднага придобиваш собственост върху колата, без остатъчна сума и допълнителни разходи.

    Избрал съм си автомобил втора употреба за 10 000 лв. ( по-стар от 3 години). Как да финансирам покупката му?

    С помощта на нашия интернет кредитен калкулатор избери най-удобната за теб месечна вноска.

    На втората стъпка ще получиш твоята оферта спрямо избранта сума и вноска. Имаш възможност да избереш друг вариант и да сравниш различните предложения.

    На третата стъпка попълни коректно необходимата информация, за да можем да обработим твоята заявка за Автокредит 3+.

    След одобрение на кредита единственото нещо, което остава да направиш е да посетиш най-удобния офис на БНП Париба Лични Финанси, където да представиш документ за доказване на доход при необходимост.

    Сумата ще бъде преведена по сметката ти до 24 часа след подписването на договора. Веднага след това можеш да закупиш желания автомобил, като единственият ти ангажимент е да представиш в офиса копие на големия талон.

    Застраховката на колата можеш да направиш при застраховател по твое желание или чиито услуги вече ползваш.

    Не дължиш допълнителни такси по прехвърляне на собствеността на автомобила.

    Необходима ми е сумата от 5 000 лв. за сватба. Какво трябва да направя?

    Въведи исканата от теб сума, в случая 5000 лв., както и най-удобната за теб вноска в онлайн калкулатора ни, за да получиш конкретна оферта.

    На втората стъпка ще имаш възможност да избереш друг вариант и да сравниш различните предложения за финансиране на семейното ти тържество. Съветваме те да прегледаш подробно всички параметри и да избереш такива, които няма да затруднят месечния ти бюджет.

    На третата стъпка попълни коректно необходимата информация, за да можем да обработим твоята заявка за кредит. За твое удобство предлагаме да посочиш час, в който наш кредитен консултант ще позвъни, за да потвърди информацията. Ще получиш отговор на запитването само 1 час след разговора.

    След одобрение на искания кредит за сватба, единственото нещо, което остава да направиш, е да посетиш най-удобния офис на БНП Париба Лични Финанси, където да подпишеш договора за кредит. Сумата ще бъде преведена до 24 часа в посочена от теб банкова сметка.

    Дъщеря ни е приета да учи в университет в чужбина. Ще са ни необходими 5000 лв. за наем на жилище и текущи разходи. Можем ли с кредит от БНП Париба Лични Финанси да финансираме тези разходи?

    Използвай онлайн кредитния ни калкулатор, като въведеш 5000 лева и размера на вноската, която няма да затрудни месечния ти бюджет.

    На втората стъпка ще видиш твоята оферта за избраните параметри. Също така ще имаш възможност да избереш друг вариант и да сравниш различните предложения. Съветваме те да прегледаш подробно всички параметри и да избереш такива, които няма да затруднят семейния ти бюджет.


    На третата стъпка попълни коректно необходимата информация, за да можем да обработим твоята заявка за заем. За удобство предлагаме да посочиш час, в който наш кредитен консултант ще позвъни, за да потвърди информацията. Ще получиш отговор на запитването само 1 час след разговора.

    След одобрение на кредита единственото нещо, което остава да направиш, е да посетиш най-удобния офис на БНП Париба Лични Финанси, където да подпишеш договора.

    Сумата ще бъде преведена до 24 часа в посочена от теб сметка.

    Необходима ми е сума от 15 000 лв. за цялостен ремонт на дома. Какво трябва да направя?

    Използвай онлайн калкулатора ни, за да получиш оферта за кредит за 15 000 лева и най-удобната за теб месечна вноска.

    На втората стъпка ще имаш възможност да избереш друг вариант и да сравниш различните предложения за финансиране на жилищен ремонт. Съветваме те да прегледаш подробно всички параметри и да избереш такива, които няма да затруднят семейния ти бюджет.

    На третата-последна стъпка попълни коректно необходимата информация, за да можем да обработим твоята заявка за кредит. За твое удобство предлагаме да посочиш час, в който наш кредитен консултант ще позвъни, за да потвърди информацията. Ще получиш отговор на запитването само 1 час след разговора.

    След одобрение на искания кредит, единственото нещо, което остава да направиш, е да посетиш най-удобния за теб офис на БНП Париба Лични Финанси, където да подпишеш договора. Сумата ще бъде преведена до 24 часа в посочена от теб банкова сметка.

    Как мога да взема кредит за обединяване на задължения?

    Обади се на 0700 11 801 или посети най-близкия за теб офис и ще получиш безплатна финансова консултация за обединяване на кредитите ти.

    Как да взема Онлайн кредит?

    С помощта на онлайн калкулатора избери най-удобната за теб месечна вноска и срок на изплащане. След като избереш най-подходящия вариант, който отговаря на твоите възможности и не утежнява семейния ти бюджет, може да продължиш на следващата стъпка - кандидатствай по кредита.
    Компанията предлага и други алтернативни начини за кандидатстване като се обадиш на телефон  0700 11 811 или посещаваш най-удобния за теб офис.

    Кога и как да платя вноските по потребителския ми кредит?

    Погасяването става на равни месечни вноски, съобразени с Вашите възможности и желания. Вноските се превеждат всеки месец до предварително уговорена дата  чрез Cashterminal, по електронен път чрез ePay, на B-pay банкомат, на касата на EasyPay или чрез банков превод.

    Ако изберете да плащате по банков път ще ви бъде нужна следната информация, за да попълните коректно вносната бележка:
                - нашата IBAN сметка: BG32CITI 92501010009141
                - BIC/SWIFT: CITIBGSF
                - Банка: Ситибанк Н.А. – клон София
                - Наредител: твоето ЕГН
                - Основание за плащане: 8 цифреният номер на договора (например: PLUS-00000000)
               
    Важно! Съхранявайте копие на вносните бележки.

    Кога мога да взема отново Онлайн кредит?

    След коректното погасяване на текущия кредит ти можеш отново да се възползваш от услугите ни.
    При кандидатстването за нов кредит не са необходими допълнителни документи. Коректните клиенти, които вече са погасили в срок потребителския си кредит, ще имат възможност да получат по-добри условия при следващи кредити.

    Мога ли да застраховам кредита за обединяване на задължения?

    От 2006 година БНП Париба Лични Финанси предлага разнообразие от застрахователни програми, с които можеш да защитиш финансовата си стабилност от непредвидени обстоятелства.

    Колко и какви кредити мога да рефинансирам с кредит за обединяване на задължения?

    Можеш се свържеш с нас на 0700 11 801, където наш консултант ще ти обясни кои от кредитите ти могат да бъдат рефинансирани с кредита ни за обединяване на задълженията.

    Стоков кредит
    Какво да направя, ако забавя вноска?

    При забавяне на погасителна вноска изпадаш в т.нар. „просрочие”. Това означава, че ние като кредитодател имаме право и започнем да начисляваме наказателна лихва от деня след падежната дата.
    При просрочване на две или повече месечни вноски, и считано от деня, следващ падежната дата на втората непогасена вноска, кредитът става предсрочно изискуем в целия му размер, включително всички определени от договора надбавки ведно с дължимото обезщетение за забава. За повече информация, можете да прочетете в кредитния наръчник на БНП Париба Лични Финанси „10 неща, които трябва да знаете за кредитите”.

    Къде мога да си купя стоки на изплащане с кредит на БНП Париба Лични Финанси?

    В близо 3000 търговски обекта в цялата страна, които са партньори на БНП Париба Лични Финанси. На практика ние покриваме цялата територия на България – над 1500 са населените места, в които предлагаме кредит за покупка на стока на изплащане.

    Как да взема стока на изплащане с кредит от БНП Париба Лични Финанси?

    Първо трябва да си избереш стока в магазините на нашите търговски партньори, която искаш да закупиш на изплащане. Наше Оторизирано лице ще попълни с теб формуляр/молба за кредит. Остава само да изчакаш нашето становище по молбата за заем и ако си одобрен, можеш да си вземеш стоката веднага.

    Как да разбера дали съм одобрен за кредит за покупка на стока на изплащане от БНП Париба Лични Финанси?

    Отговорите на молбите за кредит се получават веднага в магазина, в който е подадена молбата. Оторизираното лице в магазина ще ти съобщи нашето становище.

    Мога ли да купя на изплащане повече от една стока с кредит от БНП Париба Лични Финанси?

    Броят на стоките, които могат да бъдат закупени на изплащане, не е ограничен, стига общата им стойност да не надхвърля максималния рамер – 8 000 лв. за бяла и черна техника, 5 000 лева за климатична техника и 10 000 лв. за мебели.

    Кога трябва да направя първата месечна вноска по заема за покупка на стока на изплащане от БНП Париба Лични Финанси?

    На 5-то или 20-то число от месеца (в зависимост от избраната дата на плащане), след изтичането на петнадесет дни от датата, на която си усвоил заема.

    Например:
         -  ако заемът е усвоен  на 11 октомври 2012 г., четвъртък, първата дължима вноска трябва да бъде внесена до 05 ноември 2012 г., ако си избрал да плащаш на 05 число от месеца или до 20 ноември 2012 г., четвъртък, ако си избрал да плащаш на 20 число от месеца.
         -  ако заемът е усвоен на 16 октомври 2012 г., вторник, първата дължима вноска трябва да бъде внесена до 20 ноември 2012 г., четвъртък, ако си избрал да плащаш на 20 число от месеца.

    Къде и как трябва да правя месечните вноски по заема за покупка на стока на изплащане от БНП Париба Лични Финанси?

    Безплатно и лесно чрез устройствата на Cashterminal, по-електронен път чрез еPay или B-pay банкомати. Месечните вноски можеш да превеждаш в удобен за теб офис на EasyPay или чрез банков превод.
    Подробните за това как да направиш вноската си може да намериш в Методи за плащане.

    Какво ще се случи, ако загубя или ми откраднат стоката, купена на изплащане с кредит от БНП Париба Лични Финанси?

    След като вземеш стоката от магазина, ти ставаш нейн собственик и отговорността за опазването й е изцяло твоя. От БНП Париба Лични Финанси  е предоставен заем, който се използва за закупуването на тази стока и от теб, като клиент, се очаква напълно да се издължиш към нас, като твой кредитор.

    Ако към кредита има сключена застраховка „Пълна защита”, можеш да се свържеш със Застрахователна компания Каридиф на телефон 02/4915874, за да провериш как да се възползваш от нея.

    Какво е IBAN?

    Международният номер на банкова сметка (International Bank Account Number - IBAN) е номер на сметка на клиент в банка, съставен в съответствие с международен стандарт ISO 13616. Съгласно Наредба № 13 на БНБ използваният в България IBAN се състои от различни елементи с обща дължина 22 знака (арабски цифри от 0 до 9 и латински букви от А до Z. IBAN се изписва като последователност от 22 знака без интервали между тях. От 5 юни 2006 г. всички платежни документи трябва да съдържат IBAN. Отново от 5 юни 2006 г. при извършване на паричен превод единственият валиден номер на клиентска сметка ще е IBAN. 

    Какви са предимствата на покупката на стоки на изплащане пред покупката в брой?

    Основните предимствата при покупките на изплащане са:
        •  достъпните месечни вноски, които помагат за по-доброто планиране на  семейния бюджет;
        •  възможността за покупка на определена стока, дори ако не разполагаш с необходимите пари в брой;
        •  не се налага влагане на голяма сума пари в една единствена покупка;
        •  получаваш стоката веднага (докато си в магазина) и ти остават свободни средства, които можеш да използваш,  както пожелаеш.

    Програма Привилегия
    Къде мога да кандидатствам за Привилегия?

    • От работното място при посещение на персонален консултант.
    • На специализираната телефонна линия 0700 12 221, без да напускаш дома или офиса.
    • Във всички представителни офиси на БНП Париба Лични Финанси. 

    Как да разбера дали работодателят ми е партньор по Програма Привилегия?

    Може да изпратиш запитване за информация и консултация с персонален консултант, които ще се обади в удобно за теб време или с обаждане на  специализирания телефон на Програма Привилегия 0700 12 221.

    Имам кредит по Програма Привилегия, необходима ми е допълнитена информация?

    Наш персонален консултант ще те консултира, след изпращане на заявка за запитване.

    Какво е Програма „Привилегия”?

    Програма за кредитиране, създадена специално и само за служители на компании – партньори на БНП Париба Лични Финанси. Преференциалните условия по кредита са за суми до 70 000 лв. и максимален срок на изплащане 96 месеца.

    Как да разбера дали работодателят ми е партньор по Програма Привилегия?

    Може да изпратиш запитване за информация и консултация с персонален консултант, които ще се обади в удобно за теб време или с обаждане на  специализирания телефон на Програма Привилегия 0700 12 221.

    Къде мога да кандидатствам за Привилегия?

    • От работното място при посещение на персонален консултант.
    • На специализираната телефонна линия 0700 12 221, без да напускаш дома или офиса.
    • Във всички представителни офиси на БНП Париба Лични Финанси. 

    Работодател съм и се интересувам как мога да стана партньор по Програма Привилегия?

    След изпращане на запитване ще се свържем в удобно за Вас време, за да обсъдим възможностите за партньорство.

    Мога ли да застраховам кредита си?

    По твое желание, кредитът може да бъде застрахован. Твоят персонален консултант ще те консултира за тази възможност.

    Кой може да се възползва от Програма „Привилегия”?

    Всички служители на компаниите, които са наши корпоративни партньори.

    Има ли допълнителни такси и комисионни?

    Има еднократна такса, която се удържа от сумата на кредита.

    За какъв период е фиксирана лихвата?

    За целия срок на кредита.

    Кредитни карти
    Как да си плащам вноските?

    Можеш да плащаш вноските по кредитната ти карта и по потребителските ти кредити към БНП Париба Лични Финанси на Cashterminal, касите на EasyPay, ePay в интернет, чрез банкомат, по банков път.

    Кога картата ми ще бъде отблокирана и ще мога да я използвам?

    Срокът за отблокиране на картата зависи от причината за блокиране. В случай, че причината е просрочие, срокът на отблокиране е до 2 или 3 месеца в зависимост от размера и срока на забавените плащания по кредитната карта или други кредити към БНП Париба Лични Финанси. Картата може да се отблокира, в случай че просрочените суми са погасени и не са допуснати нови закъснения през този период.

    Какво да направя, за да ми бъде отблокирана кредитната карта?

    Ако установиш, че картата ти е блокирана, моля свържи с нас на 0700 11 811, за да получиш повече информация.

    Въведох три пъти грешен ПИН код. Какво да правя?

    Свържи се с нас на телефон 0700 11 811 от 9:00 до 18:00ч. в работен ден. Ние ще ти съдействаме за отблокиране на картата. В случай, че си забравил твоя ПИН код, ще ти бъде преиздаден нов.

    Защо ми е блокирана картата?

    Картата ти може да бъде блокирана поради следните причини:

    1. При просрочие на вноски по картата ти или други текущи кредити към компанията.
    2. При съмнение за злоупотреба с картата ти.
    3. Ако си въвел три пъти грешен ПИН код.

     

    Защо не мога да си ползвам кредитната карта – да тегля от банкомат или да платя с нея на ПОС терминал?

    Възможно е да си използвал целия си кредитен лимит в картата и това да е причината да не можеш да я ползваш. В случай, че имаш разполагаем лимит, тогава може картата ти да е блокирана. Обади ни се на телефон 0700 11 811 за повече информация.

    Мога ли да използвам картата в чужбина?

    Може да използваш твоята карта във всички магазини в страната и по света, които работят с MasterCard. В случай, че пътуваш извън Европа се свържи с нас на телефон 0700 11 811, за да направиш справка за държавата, която ще посещаваш дали има някакви ограничения към момента. 

    Получих кредитна карта от вас. Какво да правя с нея?

    Можеш да използваш твоята кредитна карта MasterCard за теглене на пари от банкомат, покупки в интернет и в обекти с наличен ПОС терминал. Също така ще имаш възможност да превеждаш суми директно и без такса от твоя наличен лимит по личната ти разплащателна сметка. Можеш и да пазаруваш, като разсрочиш стойността на желаната от теб стока на равни месечни вноски в рамките на кредитния ти лимит и много други. Но преди това първо трябва да получиш ПИН код за твоята карта и да я активираш, за да можеш да я използваш.

    Забравих си ПИН-а? Какво да правя?

    Можеш да се свържеш с нас в работно време на 0700 11 811, за да направим необходимото да бъде преиздаден такъв.

    Как мога да получа кредитна карта?

    След предварително направен анализ, селектирахме част от клиентите ни, които вече са използвали продукти на компанията, и те първи ще имат възможността да се възползват от най-новия ни продукт. Към момента издаването на кредитна карта ще става по инициатива на БНП Париба Лични Финанси.

    Не успявам да си получа ПИН-а. Какво да правя?

    Всички притежатели на кредитна карта, издадена от БНП Париба Лични Финанси, получават заедно с нея писмо с подробно описание на процеса за получаване на ПИН код. За целта следвай следните стъпки:

    Стъпка 1. Определи своя авторизационен код.

    Стъпка 2. Изпрати го с sms до кратък номер 19198. Цената на един sms е 0.30 лева за всички мобилни оператори.

    Стъпка 3. Ще получиш обратен sms с твоя персонален PIN код.

    Имай предвид, че при грешно определен авторизационен код няма да получиш твоя ПИН.

    Ако срещнеш затруднения, обади ни се на 0700 11 811.

    В кои магазини мога да пазарувам с картата?

    Може да ползваш твоята карта във всички магазини в страната и по света, които работят с MasterCard.

    Защо ми изпратихте кредитна карта?

    Получил си кредитна карта от БНП Париба Лични Финанси, защото се стремим постоянно да разширяваме гамата си от продукти, които да предлагаме на нашите лоялни клиенти. Използването на кредитната карта не е задължително и по нея не дължиш нищо, докато не я активираш. Можеш да разполагаш с кредитния лимит, за който си предварително одобрен, за плащане във всички магазини в страната и по света, които приемат MasterCard, също така за покупки в интернет, за теглене на пари в брой и много други.

    Какви такси ще плащам по картата?

    Таксите са подробно описани в пакета с документи, получен заедно с кредитната ти карта. В зависимост от картата, която си получил, можеш да намериш подробна информация в Приложението на Стандартната MasterCard и Приложението на Златна MasterCard.  Все пак, ако имаш въпроси, се свържи с нас на 0700 11 811.

    Колко ми е лихвата по картата?

    Условията по кредитната карта са индивидуални и си ги получил заедно с пакета, съдържащ кредитната ти карта. Лихвата варира между 19% и 35% и може да я видиш в Приложението на Стандартната MasterCard и Приложението на Златна MasterCard.  В случай че все пак имаш въпроси, не се колебай да се свържеш с нас на 0700 11 811.

    Откраднаха ми/Изгубих си картата. Какво да правя?

    В такива случаи трябва незабавно да се свържеш с нас на 0700 11 811, за да блокираме картата ти и да предотвратим неправомерното й използване от трети лица.

    Къде мога да си проверя вноските? Колко ми е минималната месечна вноска?

    Всеки месец, в който имаш дължима вноска, ще получаваш месечно извлечение, което съдържа информация за: Минималната вноска; Крайна дата за внасяне на минималната вноска; Разполагаема сума към отчетния период. Същата информация в кратък вариант ще получаваш ежемесечно и като sms на личния ти мобилен телефон.

    Не успявам да си активирам картата. Какво да правя?

    След като си получил своя ПИН код, за да активираш твоята карта, трябва само да направиш теглене от банкомат на избрана от теб сума или да направиш справка за разполагаемия ти лимит. В случай, че имаш допълнителни въпроси или нужда от съдействие, можеш да се свържеш с нас на 0700 11 811.

    Не успявам да платя с картата си. Какво да правя?

    Можеш да се свържеш с нас в работно време на 0700 11 811, за да ти предоставим желаната информация.

    Не мога да изтегля пари от банкомат с кредитната ми карта? Какво да правя?

    Можеш да се свържеш в работно време с нас на 0700 11 811, за да ти предоставим желаната информация.

    Не съм си получил извлечението. Дължа ли пари?

    Задължението произтича от използването на картата. Затова всеки месец, в който теглиш пари или плащаш с нея, ще имаш дължима вноска за сумите с изтекъл гратисен период. За да получиш подробна информация по плащанията ти, можеш да се свържеш с нас на 0700 11 811.

    Мога ли да плащам с картата онлайн?

    Може да плащаш с издадените карти от БНП Париба Лични Финанси навсякъде в интернет, стига да се приемат кредитни карти MasterCard.

    Застраховки
    Какво трябва да направя в случай на застрахователно събитие с кредитната ми карта?

    Трябва да се свържеш с Кардиф България на телефон 02/4915874 или на cardifbulgaria@cardif.com, в следните срокове:

    • до 5 работни дни - при неправомерно използване на застрахованата карта, кражба или загуба на официални документи и кражба на парични средства, щета на стоката, закупена със застрахованата карта.
    • до 10 работни дни - при всички останали събития.

    Какво обезщетение мога да получа по застраховката по кредитната ми карта?

    При застрахователно събитие застрахователната компания погасява от една вноска до пълния размер на кредита, в зависимост от настъпилото застрахователно събитие. Допълнителни обезщетения се отнасят за:

    • Неправомерно използване на застрахованата кредитна карта - до 300 лева
    • Кражба на паричните средства от Застрахования, изтеглени чрез застрахованата кредитна карта от Банкомат или ПОС терминал - до 1000 лева
    • Кражба или Загуба от застрахования на официални документи, заедно със застрахованата кредитна карта - до 120 лева
    • Защита на покупката, платена със застрахованата карта - до 2500 лева

    Напуснах работа, имам сключена застраховка „Защита на плащанията” по кредита. Тя покрива ли вноските ми, докато съм в процес на търсене на работа?

    Застраховката „Защита на плащанията" покрива дължимите вноски по кредита в период на нежелана безработица – като уволнение или съкращение, и лицето трябва да е регистрирано в бюрото по труда.

    Има настъпило застрахователно събитие, какво трябва да направя сега (при застраховка Защита на плащанията)?

    В срок от 10 дни от настъпване на застрахователното събитие се свържи със Застрахователна компания Кардиф България на 02/4915874 или на cardifbulgaria@cardif.com

    Какво обезщетение мога да получа по застраховката Защита на плащанията?

    При застрахователно събитие застрахователната компания погасява от една вноска до първоначалния размер на кредита, взависимост от настъпилото застрахователно събитие.

    Какво трябва да направя в случай на застрахователно събитие (при застраховка Комбинирана защита)?

    В срок до 10 работни дни от настъпване на събитието се свържи с Кардиф България на телефон 02/ 491 58 74 или на cardifbulgaria@cardif.com

    Какво обезщетение мога да получа с пакет Комбинирана защита?

    Със застрахователна програма - пакет Комбинирана защита, получаваш както лично парично обезщетение, така и обезщетение по паричния ти кредит.

    • Лично обезщетение: Получаваш парично обезщетение при възникване на застрахователно събитие.
    • Обезщетение по кредита: В случай на застрахователно събитие по покритите рискове, паричният ти кредит ще бъде изцяло или частично изплатен от Застрахователната компания.

    За повече информация:

    Свържи се с нас на телефон  0700 11 8 11.
    Посети някой от представителните ни офиси.

    Какво трябва да направя в случай на застрахователно събитие (при застраховка Закрила на плащанията Плюс)?

    При настъпило застрахователно събитие се свържи с Кардиф България на телефон 02/491 58 74 или на cardifbulgaria@cardif.com, в следните срокове:

    • В случай на на кражба или грабеж, уведомлението трябва да се извърши до 48 часа от настъпване на събитието.
    • При пълна или частична повреда на застрахованата стока, известяването на застрахователната компания трябва да се извърши до 3 работни дни.
    • При всички останали събития, срокът за уведомление е 10 работни дни.

    Какво обезщетение мога да получа, ако сключа застраховка Закрила на плащанията Плюс?

    Обезщетение по кредита при Закрила на плащанията Плюс:

    • от пълно погасяване на остатъка по кредита до двойният му размер, взависимост от насъпилото събитие

    Обезщетение при щета на стоката:
    • при кражба, грабеж или пълнa повреда – остатъка по кредита и възстановяване на клиента на погасената до момента сума
    • при частичнa повреда – 50% от първоначалния размер на кредита

    Имам застраховка по кредита си, но искам да се откажа от нея!

    За да задействаш процедура по анулирането на застраховката си, трябва да посетиш някой от нашите офиси, където да подпишеш молба за отказ. Тази молба ще бъде препратена към Застрахователната компания, тъй като анулирането на застраховката става само след тяхното информиране. Когато застраховката бъде анулирана, наш представил ще се свърже с теб, за да те информира за промяната.

    Има настъпило застрахователно събитие, какво трябва да направя сега?

    При настъпило застрахователно събитие трябва да се свържеш със Застрахователна компания Кардиф България на 02/4915874 и cardifbulgaria@cardif.com

    Напуснах работа, имам сключена застраховка „Защита на плащанията” по кредита. Тя покрива ли вноските ми, докато съм в процес на търсене на работа?

    Застраховката „Защита на плащанията" покрива дължимите вноски по кредита в период на нежелана безработица – като уволнение или съкращение, и лицето трябва да е регистрирано в бюрото по труда.

    Ако платя предсрочно кредита продължавам ли да плащам застраховката?

    При предсрочно погасяване на кредита, плащанията по застраховката се прекратяват.

    В зависимост от застрахователния пакет, който си сключил, част от покритията могат да останат валидни до края на договорения срок. За да провериш, можеш да се свържеш със Застрахователна компания Кардиф на телефон 02/4915874.

    Ако се откажа от кредита в законово установения срок, какво се случва със застраховката ми към него?

    При отказ от кредита в законово установения срок, застраховката по кредита се анулира.

    Имам сключена застраховка за защита на покупката/стоката, налага се смяна на адреса на съхранение на стоката. Това отразява ли се върху действието на застраховката?

    За рисковете кражба и грабеж, застраховката е валидна на територията на цялата страна. За рисковете случайна пълна или частична повреда - през първите 15 дни застраховката е валидна на територията на цялата страна, а след това - само на адреса за съхранение, посочен в застрахователния сертификат. В случай на промяна на адреса, трябва да уведомиш  Застрахователна компания Кардиф в срок от 10 работни дни – по пощата, на имейл адрес cardifbulgaria@cardif.com  или на телефон 02/4915874.

    Стоката, която закупих на изплащане се повреди, от магазина ми я подмениха с нова (същия модел, марка), в този случай сключената застраховка за защита на покупката/стоката важи ли?

    При замяна на стоката от сервиз или от търговец, ще получиш протокол за замяна, който трябва да съхраняваш, за да остане в сила застраховката за защита на покупката/стоката.

    Мога ли да удължа застраховката, след като изплатя кредита?

    Застраховката е в сила само за периода на кредита.

    Искам да добавя застраховка по кредита си?

    При вече усвоен договор няма възможност да бъде добавена застраховка.

    Общи въпроси и отговори
    Как да получа справка по кредита си?

    Информация за състоянието на твоя кредит може да получиш на националния ни телефони 0700 11 811 на цената на един градски разговор според тарифния ти план.

    Мога ли да се откажа от кредита си?

    Можеш да се откажеш от договора си за кредит, независимо дали е сключен от разстояние (онлайн, по телефона) или на място. Правото ти за отказ от кредит е валидно както за парични заеми, така и за кредити за покупки на изплащане. За да приложиш това свое право, следва да ни уведомиш писмено в срок от 14 дни от сключването или получаването на договора. В такъв случай не е нужно да посочваш причина и не дължиш обезщетение и неустойки. Важно е да ни информираш за отказа си преди да изтече 14 дневния срок. Допустимата писмена форма е по имейл, по пощата или като подадеш лично писмено заявление за отказ от кредит в наша точка на продажба. В срок от 7 дни след датата на отказа ти от кредит, трябва да ни възстановиш сумата на вече предоставените финансови услуги по договора и не по-късно от 30 дни след заявения отказ да върнеш финансираната покупка, ако има такава. За тази цел ще се свържем с теб и ще ти предоставим банкова сметка, по която да ни възстановиш финансираната сума. Готови сме да предоставим и всяка друга необходима информация във връзка с отказа ти от кредит на телефон 0700 11811.

    Мога ли да изплатя заема си предсрочно?

    Като кредитополучател, можеш да изплатиш задълженията си по договора предсрочно, като отправиш  предизвестие в писмена форма в седем дневен срок преди плащането, което при определени условия води до намаляване на дължимата сума.
    В сила от 01 март 2016 г. всеки настоящ или бъдещ кредитополучател по Договор за потребителски кредит и/или Договор за потребителски кредит, отпускане на револвиращ потребителски кредит, издаване и ползване на кредитна карта, с абревиатура „CREX“, с който „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е финансирало покупка на стоки или услуги, няма да дължи остатъчният размер на „такса ангажимент“ при предсрочно погасяване на кредита.

    Какви видове кредити предоставя БНП Париба Лични Финанси?

    • Кредит за ремонт и освежаване на дома
    • Автокредит за покупка на нов и употребяван автомобил
    • Кредит за обединяване на задължения
    • Кредит за други нужди
    • Кредит за други нужди при доказан доход над 1400 лв.
    • Кредит за покупка на стока на изплащане
    • Безконтактни кредитни карти Стандартна MasterCard, Златна MasterCard, Кобрандирана MasterCard

    На какви условия трябва да отговарям, за да мога да взема заем от БНП Париба Лични Финанси?

    Всеки български гражданин, който има постоянни доходи, може да кандидатства за Потребителски кредит за закупуване на стока на изплащане, ако е навършил 18 години, а за Потребителски паричен кредит - ако е навършил 21 години.

    Изплатих кредита си и имам надплатена сума. Как да си я възстановя?

    Надплатени и непотърсени суми по погасен кредит се насочват директно за покриване на други твои текущи задължения, ако имаш такива. Ако нямаш други неизплатени задължения и имаш надплатена сума по кредита си, можеш да се обадиш за информация как да си я възстановиш на тел. 0700 11 811 или да посетиш някой от нашите офиси.

    Мога ли да застраховам заема и/или стоката, която съм закупил на кредит?

    Да! От 2006 година БНП Париба Лични Финанси предлага разнообразие от застрахователни програми, с които можеш да защитиш финансовата си стабилност от непредвидени обстоятелства.

    Какви са предимствата на кредитните продукти на БНП Париба Лични Финанси?

    Кредитите, отпускани от БНП Париба Лични Финанси са с изгодни лихви, получавате незабавно отговор по искането за кредит, условията са индивидуално договорени с клиентите.

    Плащане с Cashterminal
    Какво трябва да зная за плащането чрез Cashterminal?

    • Устройствата на CASHTERMINAL приемат само плащане в брой (български банкноти и монети)
    • Устройствата не връщат ресто
    • Ако внесената сума е по-голяма от дължимата, разликата ще бъде приспадната от следващото плащане
    • Ако внесената сума е по-малка, устройството дава възможност за довнасяне или потвърждаване на частично плащане
    • Плащането по кредита се отразява на следващия работен ден

    Как да платя месечната си вноска чрез Cashterminal ?

    1. Избери БНП Париба Лични Финанси от  менюто ”Банки, Кредити, Лизинги”.
    2. Избери „Плащане по кредит“, за да продължиш.
    3. Въведи своето ЕГН.
    4. Въведи номер на договорa за кредит.

      ЗАБЕЛЕЖКА: Буквените символи от номера на кредита /договора се заменят с цифри:

      Пример: CREX-98765432 (01 + номер на кредит) – 0198765432
      - Стоков кредит: CRED – 00;  CREX – 01
      - Програма Привилегия: EMLN – 11
      - Паричен кредит: PLUS – 04
      - Кредит за проект: PROJ – 12;  CARN – 13; CARU – 15; HOUS – 17; LEIS - 19
      - Кредит за обединяване на задължения: PLUS – 04
      - Кредитна карта: CARD – 22


    5. След въвеждане на информацията на екрана се изписва размера на текущото задължение.
    6. Устройството отчита успешно плащане и можеш да вземеш своята разписка.

    Къде мога да платя, използвайки Cashterminal?

    В повече от 1000 локации в страната. Открий най-удобната за теб тук.
    Не се изисква регистрация

    Кога трябва да плащам, използвайки Cashterminal?

    Плащане на текущо месечно задължение може да бъде направено не по-рано от 10 дни преди падежната дата, посочена в договора. Преди този срок няма да се вижда дължимата сума.

    Колко струва плащането чрез Cashterminal?

    Плащането чрез Cashterminal е БЕЗПЛАТНО

    Плащане чрез ePay
    Какво трябва да зная за плащането чрез ePay?

    • Плащането по кредита се отразява на следващия работен ден
    • Чрез еРау може да получаваш съобщение в електронната си поща или на мобилния си телефон при възникване на всяко задължение, както и за извършването на всяко плащане.

    Как да платя месечната си вноска чрез ePay?

    1. Трябва да посетиш сайта на ePay и да се регистрираш. Ако вече имаш регистрация, отиди на стъпка 2.
         
            a. Избери “Нова регистрация”

            b. Въведи нужните данни и изпрати онлайн заявка

      Ще получиш е-мейл в електроннaта си поща и инструкции за активиране на регистрацията: само чрез кликване върху изпратения линк.

      ЗАБЕЛЕЖКА: Дебитната карта следва да бъде предварително “отворена” за плащане в Интернет. Това можеш да направиш на банкомат /АТМ/, от меню “Други услуги > Плащане чрез Интернет > Разрешаване”
    2. Въведи твоето Потребителско име и Парола
    3. В твоя профил кликни върху бутона Плащане на сметки/Предплатени услуги.
    4. От меню "Кредити" трябва да избереш БНП Париба Лични Финанси.
    5. Трябва да попълниш поле "Номер на кредита", като замениш буквените символи със съответния цифров код.

      ЗАБЕЛЕЖКА: Регистрирането на кредита се извършва, като се въведе номера на кредитa/договора и буквените символи се заменят с цифри:

      Пример: CREX-98765432 (01 + номер на кредит) – 0198765432
      Стоков кредит: CRED – 00; CREX – 01
      Програма Привилегия: EMLN – 11
      Паричен кредит: PLUS – 04;
      Кредит за проект: PROJ – 12; CARN – 13; CARU – 15; HOUS – 17; LEIS - 19
      Кредит за обединяване на задължения: PLUS – 04; 
      Кредитна карта: CARD – 22; 

      В договора за кредит и на сайта на ePay има подробни инструкции как да направиш това.

    6. След добавяне на записа ще се появи твоето текущо задължение по кредита.
    7. От менюто “Платете вашите чакащи задължения”, 10 дни преди падежната дата, можеш всеки месец да изпращаш своята погасителна вноска.

    Колко струва плащането чрез ePay?

    • със своята микросметка в ePay – БЕЗПЛАТНО
    • на периодични сметки* с банкова карта Visa Electron/Vpay, издадена от българска банка (Централна кооперативна банка, ПроКредит Банк България, СИБАНК ЕАД, Алианц Банк България, Банка Пиреос България, Тексим банк, BNP Paribas, Уникредит Булбанк, Юробанк България, Кредит Агрикол) – БЕЗПЛАТНО
    • с MasterCard, издадена от българска банка – 1,20% от сумата;
    • с банкова карта БОРИКА/Maestro се заплаща 0,47% от сумата (но не по-малко от 1 ст.).
    • с банкова карта Visa Electron/Vpay*, издадена от българска банка, се заплаща се 0,65% от сумата
    • с банкова карта Visa/MasterCard, American Express и Euroline American Express, издадена от българска банка, се заплаща 0,95% от сумата
    • с банкова карта Visa, Visa Electron или MasterCard, издадена от чужда банка, от небанкова институция или обслужвана от чуждестранен авторизационен център, се заплаща 2,9% от сумата
    *Периодични сметки - регистрирани кредити, по които се правят регулярни плащания в страницата на еPay.

    Къде мога да плащам, използвайки ePay?

    Чрез сайта на ePay – онлайн базирана система за плащане с банкови карти и микросметки.
    Необходимо е да имаш достъп до интернет,  дебитна карта и валидна регистрация.

    Кога трябва да плащам, използвайки ePay?

    Плащане на текущо месечно задължение може да бъде направено не по-рано от 10 дни преди падежната дата, посочена в договора. Преди този срок няма да се вижда дължимата сума.

    Плащане в офис на EasyPay
    Какво трябва да зная за плащането чрез EasyPay?

    • Плащането по кредита се отразява на следващия работен ден

    Как да платя месечната си вноска чрез Easy Pay?

    1. Посети удобен за теб офис на Easy Pay.
    2. Не се изисква допълнителна регистрация.
    3. При първо посещение на офис на Easy Pay трябва посочиш единствено номер на договора за кредит.

      ЗАБЕЛЕЖКА:
      Буквените символи от номера на кредита /договора се заменят с цифри:
    Пример: CREX-98765432 (01 + номер на кредит) – 0198765432
    Стоков кредит: CRED – 00; CREX – 01
    Програма Привилегия: EMLN – 11
    Паричен кредит: PLUS – 04;
    Кредит за проект: PROJ – 12; CARN – 13; CARU – 15; HOUS – 17; LEIS - 19
    Кредит за обединяване на задължения: PLUS – 04;
    Кредитна карта: CARD – 22; 
         4. Внасяш желаната парична сума и таксата към нея.

         5. Получаваш разписка за изпратената сума с идентификационен номер на превода.



    Къде мога да платя, използвайки EasyPay?

    Повече от 2000 локации в цялата страна. Открий най-удобната за теб тук.

    Кога трябва да плащам, използвайки EasyPay?

    Плащане на текущо месечно задължение може да бъде направено не по-рано от 10 дни преди падежната дата, посочена в договора. Преди този срок няма да се вижда дължимата сума.

    Колко струва плащането чрез Easy Pay?

    • 1.20 лв – за вноски до 200 лв.
    • 0.75% от сумата - за вноски над 200 лв.

    Плащане в партньорски банки
    Какво трябва да зная за плащането чрез банков превод?

    • Плащането по кредита се отразява до два работни дни

    Как да платя месечната си вноска за потребителския кредит по банков път?

    1. Избери удобен за теб клон, от който да превеждаш месечната си вноска
    2. Попълни вносна бележка със следните данни:

      • IBAN сметка:
        BG32CITI 92501010009141( за паричен кредит)
        • BIC/SWIFT: CITIBGSF
        BG17CITI92501010009120 (за кредит за покупка на стока) 
        • BIC/SWIFT: CITIBGSF
        BG12BNPA94401008008111 (за кредитна карта)  
        • BIC/SWIFT: BNPABGSX
      • Наредител: своето ЕГН
      • Основание за плащане: 8 цифреният номер на договора за кредит
      • Сумата за погасяване на вноската по кредита

      Важно: IBAN сметката на клиенти, платили през Първа Инвестиционна банка, е BG71BNPA94401008008116.

    3. Запази копието на вносната бележка

    Къде мога да плащам чрез банков превод?

    В клон на всяка банка в България, както и при преференциални условия за превод в размер на 1,20 лв. в:

    - Първа Инвестиционна Банка
    - Общинска банка

    Колко струва плащането с банков превод?

    При преференциални условия в няколко банки. Внасянето там ще ти струва само 1,20 лв.

    • Първа Инвестиционна Банка
    • Общинска банка
    * Възможни са изключения в зависимост от конкретната банка

    Кога трябва да плащам чрез банков превод?

    Плащането на вноската по кредит следва да бъде направено до падежната дата (дата за плащане), отразена в договора.

    Плащане на банкомат чрез услугата В-рау
    Какво трябва да зная за плащането през B-Pay?

    • Плащането по кредита се отразява на следващия работен ден

    Как да платя месечната си вноска чрез B-Pay?

    • Не изисква регистрация
    • Влизаш в менюто, въвеждаш персоналния код на компанията (63333)  и  номер на договора за кредит
    ЗАБЕЛЕЖКА: Буквените символи от номера на кредита /договора се заменят с цифри:

    Пример: CREX-98765432 (01 + номер на кредит)– 0198765432
    Стоков кредит: CRED – 00; CREX – 01
    Програма Привилегия: EMLN – 11
    Паричен кредит: PLUS – 04;
    Кредит за проект: PROJ – 12; CARN – 13; CARU – 15; HOUS – 17; LEIS - 19
    Кредит за обединяване на задължения: PLUS – 04; 
    Кредитна карта: CARD – 22; 

    Кога трябва да плащам, използвайки B-Pay?

    Плащане на текущо месечно задължение може да бъде направено не по-рано от 10 дни преди падежната дата, посочена в договора. Преди този срок няма да се вижда дължимата сума.

    Къде мога да плащам чрез B-Pay?

    На B-Pay банкомат, работещ с кредитни и дебитни карти

    Колко струва плащането чрез B-Pay?

    • БЕЗПЛАТНО с карта БОРИКА/Maestro
    • 0,65% от сумата с карта Visa, Visa Electron или MasterCard, издадена от българска банка
    • 2,9% от сумата с карта Visa, Visa Electron или MasterCard, издадена от чужда банка

©2013 БНП Париба Лични Финанси. Всички права запазени Web Design & Development by ICYGEN