Новини

L`Observatoire - новото издание на проучването на BNP Paribas Personal Finance е вече факт

"L`Observatoire 2019" показа много интересни  резултати. Голямото годишно проучване на BNP Paribas Personal Finance разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 г. и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. 

Тази година темата на проучването е "Мисли локално, действай локално!". То се проведе в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания и включи близо 14 000 европейци.

"L`Observatoire 2019" - акценти: 

> Българите са сред топ 3 на нациите в ЕС, които възнамеряват да харчат най-много през 2019 г. - 62% от сънародниците ни заявяват, че биха харчили повече през следващите 12 месеца.
> Французите са най-песимистично настроени по отношение на покупателната си способност - 59% от тях заявяват, че тя се е понижила през последните 12 месеца.
> В България и Източна Европа "локален" продукт означава "национален", в Западна Европа – "регионален". 
> Българите купуват "локални" продукти от патриотизъм и, за да подкрепят икономиката, а французите – защото това е отговорно потребление.
> 68% от българите споделят, че биха платили повече за местни продукти, което е над средното за ЕС от 61%. 
> Проучването показва, че българите имат много ниска оценка за личното си положение Българите са най-песимистично настроените в ЕС по отношение на ситуацията в страната.
> Според данните на изследването 30% от българите споделят, че покупателната им способност се е повишила през 2018 г., което е с 2% повече в сравнение с предишното издание. 
> Независимо от общия песимизъм, 67% от българите декларират, че през 2019 г. ще харчат повече за свободното си време и пътувания. 
> През 2019 г. българите планират и да подновят домашните си електроуреди – в това отношение България е на първа позиция в ЕС.
> Българите са №1 и по отношение на проектите за ремонт на дома като 52%  са декларирали, че планират да обновят жилищата си.

Във връзка с новото издание на проучването "L`Observatoire", управителят на БНП Париба Лични Финанси в България, Жозе Салойо заяви: "Изданието за 2019 г. ясно показва, че българите са готови да харчат повече за забавления и за подобрение на стандарта си на живот чрез покупка на модерни уреди и подобрение на домовете си. Това е положителна новина за икономиката, тъй като вътрешното потребление, заедно с експорта, е основен двигател на ръста на БВП. Ние сме готови да подкрепим плановете на хората и да сме техен дългосрочен партньор с нашите удобни и иновативни финансови продукти и услуги. Tака БНП Париба Лични Финанси допринася за цялостното положително развитие на страната".

Научи повече за нагласите на европейските потребители в L`Observatoire 2019: Мисли локално - действай локално.

Обратно в Новини

За безплатна финансова консултация, обади се на телефон

0700 11 811

на цена според тарифния ти план

или

Намери най-близкия до теб офис