Защо е важен показателят за клиентска лоялност за бизнеса

Публикувано на от Валентина Райнова
Защо е важен показателят за клиентска лоялност за бизнеса

В съвременната реалност бизнесът e изправен пред факта да бъде по-активно ангажиран със своите клиенти.

Какво желае клиентът?

Всеки – от консултанта в офиса до собственика на компанията, желае да научи отговора на този въпрос. Промяната в потребителското поведение през последните години провокира нов тип търсене и очакване от страна на клиентите. Това налага и необходимостта бизнеса да подходи по различен начин в предлагането на своите продукти и услуги, за да достигне до клиентите си и да задържи тяхната лоялност.

Kомпаниите все по-често участват в различни проучвания, за да разберат обратната връзка на клиентите си и да проследят клиентската им нагласа. Такова ключово проучване за клиентската удовлетвореност и мярка за лоялност е Net Promoter Score.

Показателят за клиентска лоялност

Net Promoter Score или накратко NPS е показател за лоялност на клиентите и e формулиран от Фред Райхелд през 2003 г. Той лансира теорията, че със задаването на един-единствен въпрос: „Бихте ли препоръчали компанията Х на свои приятели?“, бизнесът ще получи достатъчно надежден показател за управляване на лоялността на клиентите и произтичащия от нея растеж.
Тази метрика предоставя на компаниите възможността да оценят своята програма за клиентско изживяване като на свой ред успеят да работят за подобряване на потребителския си опит.

В зависимост от отговора на този единствен въпрос, клиентите са разделени на три категории, основани на "Скорост за популяризиране на мрежата": критици, неутрални и промоутъри. Резултатът за клиентска лоялност се изчислява, като се извади процентът на критиците от процента на промоутърите.


Професионално и качествено обслужване - ключ към клиентите

Да развива взаимна позитивна връзка между служителите и клиентите е предпоставка за по-добро клиентско изживяване и по-високо доверие, към което всяка компания трябва да се стреми.

Добавянето на лично отношение при предлагане на услугата е мотивиращ фактор за добрата нагласа и оценка. Като инвестира в служителите си и развива техните качества и компетенции – всеки бизнес ще предостави значим напредък в постигането и на клиентско изживяване.

Ангажирани
служители + щастливи клиенти

Това е взаимен процес на комуникация и взимосвързаност между компания, служители и клиенти. В този смисъл, освен че добавя стойност за компаниите с обратната връзка на клиентите им, е и катализатор за развитие на служителите.

Когато говорим за клиентска удовлетвореност, не трябва да забравяме ролята на служителите, т.к. те са основни участници в процеса за подобряването на клиентското изживяване. Високата лоялност на клиентите е резултат от лоялните и ангажирани служители - ентусиазирани от работата и от компанията и заразяващи с ентусиазма си.

Ангажираните служители
са: Мотиватор за доброто представяне на бизнеса. Те осигуряват по-добър опит за клиентите и предлагат иновативни идеи за подобрения на продуктите, процесите и услугите. Истинската ориентация към клиентите изисква енергия, ентусиазъм и творчество и създава лоялни клиенти.

Лоялните клиенти:
Купуват повече>>> Остават по-дълго>>> Препоръчват на приятелите си>>> Предоставят обратна връзка.

Защо е важна клиентската лоялност за бизнеса?

Индексът на лоялност е показател за това как се развива връзката между една компания и клиентите й. Изводите от изследването са полезни за вложените усилия - те идентифицират важни проблеми и  чрез тях компаниите могат да измерят и анализират мнението на клиентите си, да предприемат необходими действия и да оптимизират своите бизнес процесите, за да се доближат до потребителските очаквания.

Разберете колко е важно клиентското изживяване и как да работи за вас. Открийте и бизнес тенденции за 2018, които влияят на търговията.

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

Защо да избереш енергоспестяващите уреди

С правилно избиране на домашни и офис уреди и малко енергийна "хигиена" можеш да намалиш сметката си за ток, както и да подобриш качеството си на живот. По този начин ще помогнеш и за активното опазване на природата.

 

Експерти на БНП Париба Лични Финанси ще дават финансови уроци

Десет доброволци от компанията ще се включат в проекта "Практични финанси".

 

Бизнес тенденциите, които да вземете предвид през 2018

Всяка следваща година предлага все по-големи технологични и потребителски промени, за които бизнесът трябва да се подготви. Не ги пренебрегвайте и бъдете готови за тях, за да не изостанете от конкурентите си.

 

Твоя бизнес

 

По какъв начин милениумите управляват парите си

Публикувано на 29 октомври 2018
от Валентина Райнова
 

Къде отива заплатата на българина?

Публикувано на 5 септември 2018
от Веселина Евтимова
 

Три технологични революции, които променят търговията

Публикувано на 10 август 2018
от Веселина Евтимова
 
Подобни публикации от Твоя бизнес

По какъв начин милениумите управляват парите си

Милениумите са потребителите на бъдещото и променят не само своя начин на пазаруване, но и този на родителите си.

 

Къде отива заплатата на българина?

Разбери за какво харчат най-много българите и останалите европейци според последното проучване на статистическата служба на Европейския съюз- Евростат.

 

Три технологични революции, които променят търговията

Големите бази данни, свободният достъп до информация и развитието на социалните мрежи не спират да променят търговията.

 

Kакво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването?

Kак шопинг изживяването ще трябва да се промени и кои са най-големите оптимисти в Европа.

 

Милениумите и магазинът на бъдещето

Какво очаква поколението на бъдещето от физическите магазини и как търговците ще трябва активно да привличат потребителите.

 

Клиентското изживяване - наистина ли тази инвестиция работи?

Днешните потребители се обвързват с компаниите по много различен начин в сравнение с миналото. Важно е да бъдат активно ангажирани, което ще ги превърне в значим актив за бизнеса.

 

Три технологични иновации, които ще променят живота ни

Десет години след премиерата на първия iPhone вече не можем да си представим живота без смартфон. А всяка година все повече нови технологии дават заявка да променят ежедневието ни.

 

Бизнес тенденциите, които да вземете предвид през 2018

Всяка следваща година предлага все по-големи технологични и потребителски промени, за които бизнесът трябва да се подготви. Не ги пренебрегвайте и бъдете готови за тях, за да не изостанете от конкурентите си.

 

Онлайн търговията в България набира скорост

Според редица проучвания в последните години, българите все повече пазаруват онлайн. Това неизбежно води и до увеличаване броя на магазините в интернет пространството.

 

Онлайн предпразнична треска за пазаруване

Всяка година преди и около коледните и новогодишни празници потреблението значително нараства, а търговците се надпреварват за вниманието на потребителите.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×