Ще пазаруват ли милениумите във физически магазини?

Публикувано на от Валентина Райнова
Ще пазаруват ли милениумите във физически магазини?

За да е успешен един бизнес, трябва да познава клиентите си.

Представихме новото издание на голямото проучване на групата BNP Paribas Personal Finance „Observatoire”, което описва клиентите на бъдещето и по-конкретно милениумите, като поканихме бизнес партньори, журналисти от водещи български медии и колеги в зала „Ню Йорк Сити“ на  модерната сграда Capital Fort.
Близо 100 гости научиха от първо лице ще изчезнат ли физическите магазини, кои ще са водещите тенденции в търговията, как магазините трябва да се променят, за да привлекат клиентите на бъдещето и защо е важно в един магазин да има детски кът. 

Observatoire 

Голямото годишно проучване на групата BNP Paribas Personal Finance разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 г. и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. Фокусът тази година: "Милениумите и магазините: раздялата е далече". Изследването се проведе в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания, бяха интервюирани близо 14 000 европейци, като България участва за втори път.

Милениумите - хората, родени между началото на 80-те и средата на 90-те г. на миналия век бяха тема на тазгодишното проучване. Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо образователно ниво и със стремеж за намиране на баланс между работата и личния живот.  Значителна част от „Observatoire” 2018 разглежда предпочитанията за начина на пазаруване на милениумите като се фокусира както върху шопинг изживяването на поколението на бъдещето, така и върху това как търговците трябва да се променят с цел да привлекат потребителите на следващите години.

Оптимизмът сред европейците

Събитието започна с представяне на проучването „Observatoire”. Паскал Русари, директор „Маркетинг и продажби“ на BNP Paribas Personal Finance за Централна и Източна Европа разказа в повече за изследването, страните, участниците и за основните макроикономически трендове.

Добрите новини - в почти всички страни оптимизмът на хората расте. Те се чувстват все по-уверени за бъдещето, възнамеряват да харчат повече, което ще доведе до повишение на стандарта им на живот.

Разбира се основният фокус беше върху милениумите. Те са много по-оптимистично настроени за бъдещето, в сравнение със средното ниво за ЕС. А българските милениуми са сред най-оптимистично настроените - на второ място, заедно с румънските, като съвсем леко изостават от тези в Дания.

Паскал Русари обобщи позитивните нагласи в България с думите: „"Милениумите са оптимисти, защото не трябва да се борят с безработицата. Ако си млад в България и говориш английски, можеш лесно да си намериш работа, особено в София. В страната става все по-добре и по-добре за млади хора, а това е хубаво и за бизнеса. Потенциалът е голям, но и конкуренцията също. Ето защо и ние трябва да ставаме все по-добри." 

Милениумите и другите

След Паскал Русари на сцената излезе новият управител на БНП Париба Лични Финанси в България - Жозе Салойо. Той представи интересно сравнение между възприятието на милениумите за самите себе си и как ги виждат хората над 35 години. 

Оказа се, че различията са огромни. Ако за поколението Y връстниците им са работливи, упорити и преследват целите си, то по-възрастните мислят, че те са вятърничави, безотговорни и дори мързеливи. Времето ще покаже кои са прави. Но и едните и другите споделят общи ценности. Най-важни са семейството и отношенията с близките. А милениумите дават лек приоритет на пътуването, четенето и ученето чрез опит.

И отново беше споменат оптимизмът. "Българите са едни от най-позитивните, с най-изразен ръст в положителните си очаквания, което ще се отрази върху покупателната способност и икономическата среда. Те са в началото и разгара на професионалния си път," сподели Жозе Салойо. 

Какво искат милениумите от магазините? 

Много хора мислят, че младите предпочитат онлайн търговията и са готови да се откажат от посещението на физически магазин. Всъщност истината е, че за тях пазаруването е удоволствие, но те искат магазините да се променят, за да продължат да ги посещават. Това стана ясно от думите на колегата ни Пламен Георгиев, който замести на сцената заместник-управителя на компанията Нели Недялкова. 

Той представи много интересни данни как трябва да изглежда магазинът на бъдещето и как милениумите пазаруват. И тъй като те са важни за бизнеса, съвсем скоро ще им посветим отделна, подробна статия. Засега леко ще открехнем завесата с думите на Пламен „Очаквано милениумите са дигитално много активни спрямо другите поколения. Българските милениуми посочват, че ползват усилено така наречения ROPO (Research Online, Purchase Offline) – търсят инфо за продуктите онлайн и после ги купуват офлайн. Залагат двойно повече на социалните медии спрямо другите групи. Най-често изцяло онлайн се пазаруват културни продукти, дрехи, спортни стоки, козметика. От друга страна мебели, храна и „направи си сам“ стоки печелят предпочитания в канала на физическите магазини". 

Поколението Z

Специален гост на събитието ни беше Никола Диаконо, Експерт в технологичния маркетинг център за иновации L'Echangeur, BNP Paribas Personal Finance. Той погледна още по-напред в бъдещето и представи как ще пазарува поколението Z – родените в началото на 21-и век. Очаквай най-интереснното от неговата презентация на тема „Профил и очаквания на свързания потребител“. 

Малък акцент от нея: „Игрите са много ценно нещо за компаниите, които искат да достигнат до поколение Z. Това поколение използва мобилните си телефони, заради приложенията, смята Фейсбук за медия, а не за социална платформа, предпочита видео и пише домашните си направо на телефона", разказва Никола Диаконо.
Интересното предстои, а дотогава предлагаме да си припомниш миналогодишното издание на „Observatoire”, което беше посветено на доверието.

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

Кредитната карта от БНП Париба Лични Финанси

ОтЛични финансови новини - кредитна карта

 

Щастливи служители - щастливи клиенти

Една от основните причини да хората да харесват определена компания е обслужването.

 

Нов процес за онлайн покупка на изплащане

В променящия се свят БНП Париба Лични Финанси се стреми непрекъснато да подобрява процесите си в услуга на своите клиенти.

 

Нашата дейност

 

Защо да застраховаш потребителския си кредит

Публикувано на 19 април 2019
от Валентина Райнова
 

Какво трябва да знаеш за Обединяване на задълженията

Публикувано на 29 март 2019
от Валентина Райнова
 

Кредитната карта от БНП Париба Лични Финанси

Публикувано на 22 февруари 2019
от Валентина Райнова
 
Подобни публикации от Нашата дейност

Защо да застраховаш потребителския си кредит

ОтЛични финансови новини - застраховка на кредит

 

Какво трябва да знаеш за Обединяване на задълженията

ОтЛични финансови новини - Обединение на задълженията

 

Кредитната карта от БНП Париба Лични Финанси

ОтЛични финансови новини - кредитна карта

 

Щастливи служители - щастливи клиенти

Една от основните причини да хората да харесват определена компания е обслужването.

 

Какво си купихме на изплащане за празниците

Телевизор, смартфон и игри – това бяха три от десетте най-желани подаръци, купени на изплащане по Коледа и Нова година.

 

Клиентите на БНП Париба Лични Финанси отблизо

Всяка компания иска да разбере какво е мнението на клиентите й за нея - удовлетворени ли са, биха ли я препоръчали и какви са очакванията им, за да е сигурна, че върви в правилна посока.

 

БНП Париба Лични Финанси откри нов модерен офис

Съвременното работно пространство насърчава новите начини на работа.

 

Нов процес за онлайн покупка на изплащане

В променящия се свят БНП Париба Лични Финанси се стреми непрекъснато да подобрява процесите си в услуга на своите клиенти.

 

Искрено за жените предприемачи

Въпреки многобройните предизвикателства, около 20-30% от всички нови бизнес начинания в развитите държави се започват от жени.

 

Българите управляват парите си все по-умело

През последните 6 месеца средният размер на заявленията за потребителски кредит достигна 6 325 лева.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×