Ще пазаруват ли милениумите във физически магазини?

Публикувано на от Валентина Райнова
Ще пазаруват ли милениумите във физически магазини?

За да е успешен един бизнес, трябва да познава клиентите си.

Представихме новото издание на голямото проучване на групата BNP Paribas Personal Finance „Observatoire”, което описва клиентите на бъдещето и по-конкретно милениумите, като поканихме бизнес партньори, журналисти от водещи български медии и колеги в зала „Ню Йорк Сити“ на  модерната сграда Capital Fort.
Близо 100 гости научиха от първо лице ще изчезнат ли физическите магазини, кои ще са водещите тенденции в търговията, как магазините трябва да се променят, за да привлекат клиентите на бъдещето и защо е важно в един магазин да има детски кът. 

Observatoire 

Голямото годишно проучване на групата BNP Paribas Personal Finance разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 г. и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. Фокусът тази година: "Милениумите и магазините: раздялата е далече". Изследването се проведе в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания, бяха интервюирани близо 14 000 европейци, като България участва за втори път.

Милениумите - хората, родени между началото на 80-те и средата на 90-те г. на миналия век бяха тема на тазгодишното проучване. Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо образователно ниво и със стремеж за намиране на баланс между работата и личния живот.  Значителна част от „Observatoire” 2018 разглежда предпочитанията за начина на пазаруване на милениумите като се фокусира както върху шопинг изживяването на поколението на бъдещето, така и върху това как търговците трябва да се променят с цел да привлекат потребителите на следващите години.

Оптимизмът сред европейците

Събитието започна с представяне на проучването „Observatoire”. Паскал Русари, директор „Маркетинг и продажби“ на BNP Paribas Personal Finance за Централна и Източна Европа разказа в повече за изследването, страните, участниците и за основните макроикономически трендове.

Добрите новини - в почти всички страни оптимизмът на хората расте. Те се чувстват все по-уверени за бъдещето, възнамеряват да харчат повече, което ще доведе до повишение на стандарта им на живот.

Разбира се основният фокус беше върху милениумите. Те са много по-оптимистично настроени за бъдещето, в сравнение със средното ниво за ЕС. А българските милениуми са сред най-оптимистично настроените - на второ място, заедно с румънските, като съвсем леко изостават от тези в Дания.

Паскал Русари обобщи позитивните нагласи в България с думите: „"Милениумите са оптимисти, защото не трябва да се борят с безработицата. Ако си млад в България и говориш английски, можеш лесно да си намериш работа, особено в София. В страната става все по-добре и по-добре за млади хора, а това е хубаво и за бизнеса. Потенциалът е голям, но и конкуренцията също. Ето защо и ние трябва да ставаме все по-добри." 

Милениумите и другите

След Паскал Русари на сцената излезе новият управител на БНП Париба Лични Финанси в България - Жозе Салойо. Той представи интересно сравнение между възприятието на милениумите за самите себе си и как ги виждат хората над 35 години. 

Оказа се, че различията са огромни. Ако за поколението Y връстниците им са работливи, упорити и преследват целите си, то по-възрастните мислят, че те са вятърничави, безотговорни и дори мързеливи. Времето ще покаже кои са прави. Но и едните и другите споделят общи ценности. Най-важни са семейството и отношенията с близките. А милениумите дават лек приоритет на пътуването, четенето и ученето чрез опит.

И отново беше споменат оптимизмът. "Българите са едни от най-позитивните, с най-изразен ръст в положителните си очаквания, което ще се отрази върху покупателната способност и икономическата среда. Те са в началото и разгара на професионалния си път," сподели Жозе Салойо. 

Какво искат милениумите от магазините? 

Много хора мислят, че младите предпочитат онлайн търговията и са готови да се откажат от посещението на физически магазин. Всъщност истината е, че за тях пазаруването е удоволствие, но те искат магазините да се променят, за да продължат да ги посещават. Това стана ясно от думите на колегата ни Пламен Георгиев, който замести на сцената заместник-управителя на компанията Нели Недялкова. 

Той представи много интересни данни как трябва да изглежда магазинът на бъдещето и как милениумите пазаруват. И тъй като те са важни за бизнеса, съвсем скоро ще им посветим отделна, подробна статия. Засега леко ще открехнем завесата с думите на Пламен „Очаквано милениумите са дигитално много активни спрямо другите поколения. Българските милениуми посочват, че ползват усилено така наречения ROPO (Research Online, Purchase Offline) – търсят инфо за продуктите онлайн и после ги купуват офлайн. Залагат двойно повече на социалните медии спрямо другите групи. Най-често изцяло онлайн се пазаруват културни продукти, дрехи, спортни стоки, козметика. От друга страна мебели, храна и „направи си сам“ стоки печелят предпочитания в канала на физическите магазини". 

Поколението Z

Специален гост на събитието ни беше Никола Диаконо, Експерт в технологичния маркетинг център за иновации L'Echangeur, BNP Paribas Personal Finance. Той погледна още по-напред в бъдещето и представи как ще пазарува поколението Z – родените в началото на 21-и век. Очаквай най-интереснното от неговата презентация на тема „Профил и очаквания на свързания потребител“. 

Малък акцент от нея: „Игрите са много ценно нещо за компаниите, които искат да достигнат до поколение Z. Това поколение използва мобилните си телефони, заради приложенията, смята Фейсбук за медия, а не за социална платформа, предпочита видео и пише домашните си направо на телефона", разказва Никола Диаконо.
Интересното предстои, а дотогава предлагаме да си припомниш миналогодишното издание на „Observatoire”, което беше посветено на доверието.

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

По-лесно е с кредит за обединяване на задълженията

Разумните потребители често обединяват задължения към банки и други финансови институции, като вноски по потребителски заеми и кредитни карти.

 

Три лесни стъпки в борбата с пластмасата

Световното производство на пластмаса се е увеличило около 20 пъти за последните 60 години и се очаква да се удвои през следващите 20.

 

Кой тегли най-големите кредити в България и за какво?

Резултатите от шестото издание на „Потребителският кредит на българина“ показват оптимизъм, който продължава да расте.

 

Нашата дейност

 

БНП Париба Лични Финанси навърши 17 години в България

Публикувано на 16 ноември 2018
от Веселина Евтимова
 

Климатът на 360°: време е за промяна

Публикувано на 14 ноември 2018
от Валентина Райнова
 

Блогът ни порасна с още една година – вече сме на 4!

Публикувано на 9 ноември 2018
от Валентина Райнова
 
Подобни публикации от Нашата дейност

БНП Париба Лични Финанси навърши 17 години в България

През месец ноември празнуваме рождения ден на компанията ни. Радваме се да бъдем доверен партньор за всеки твой план.

 

Климатът на 360°: време е за промяна

Представяме изложбата на Фондация БНП Париба, която има за цел да помогне да разберем климатичните промени.

 

Блогът ни порасна с още една година – вече сме на 4!

Празнуваме четвъртия рожден ден на блога - нашето място за приложими съвети за твоите лични финанси.

 

БНП Париба Лични Финанси организира екологична кампания

БНП Париба Лични Финанси насърчава екологичните инициативи и вярва, че заедно можем повече.

 

БНП Париба Лични Финанси и женското предприемачество

Въпреки многобройните предизвикателства, около 20-30% от всички нови бизнес начинания в развитите държави се започват от жени.

 

Устойчиви финанси: що е то?

Все по-често чуваме да се говори за зелен бизнес, социално-отговорен бизнес, устойчиво инвестиране, но какво означават всички тези термини?

 

Как да се предпазим от финансова измама?

Какво е важно да знаеш, за да си сигурен за данните и финансите си в онлайн пространството, както и да не позволиш евентуална злоупотреба.

 

Как да печелиш, докато пазаруваш с БНП Париба Лични Финанси

Септември е месец за усилена подготовка за училище, съставяне на списъци с необходимите за ученика материали и впускане в голямо пазаруване.

 

Три лесни стъпки в борбата с пластмасата

Световното производство на пластмаса се е увеличило около 20 пъти за последните 60 години и се очаква да се удвои през следващите 20.

 

Повишава ли се финансовата грамотност на българите?

Скоро показахме за какво харчат мъжете и за какво жените. Ще ти разкажем повече и за успехите на българите в управлението на личните финанси.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×