Ще харчим ли повече през следващата година?

Публикувано на от Кристиана Банкова
Ще харчим ли повече през следващата година?

България за първи път беше включена в голямото проучване на групата BNP Paribas „Observatoire“, което следи потребителските нагласи в Европа.

Предлагаме ти синтезирана информация за по-интересните данни за България.

Ще харчим повече

През следващите години българите имат намерение да харчат повече, показват данните от проучването. Това са заявили 69% от участниците. Процентът за България е двойно по-висок в сравнение с държави като Германия, Италия и Франция, където цифрата е 35%.

Според Паскал Русари, Директор „Продажби и маркетинг“ на BNP Paribas Personal Finance за Централна и Източна Европа, вътрешното потребление ще е основният двигател за ръста на БВП през следващите години. До сега ръстът на икономиката беше движен основно от износа.

33% от българите очакват, че благосъстоянието им ще се подобри

Очакванията за по-големи потребителски разходи са свързани с оптимизъм за личното положение. Хората в България са сравнително оптимистично настроени за своето бъдеще и 33% вярват, че благосъстоянието им ще се подобри през следващите 2 години, което е близко до средното ниво за ЕС от 32%. Най-оптимистично настроени са румънците с 50% и датчаните с 49%. Най-ниско в  таблицата са италианците с 19% и германците с 21%.

При покупка най-често се доверяваме на близките си и на интернет

Когато избираме какво да купим, най-често търсим мнението на близките и приятелите си. От участниците в проучването 92% са дали такъв отговор, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 84%. При нас е по-високо и нивото на доверие към мненията, споделени в социалните медии – 74% при средно ниво за ЕС от 63%.

Какво купуваме? Марки, на които вярваме и, които са качествени.

Повече от половината хора в България вярват на марки, показват данните от проучването. С 51% сме близо до средното ниво за ЕС от 46%. По отношение на лоялността към марки, 80% от българите избират един и същи бранд. Интересно е, че 77% от хората в България знаят предварително продукт на коя марка ще купят, а 56% посочват, че биха пробвали нов бранд.

Качеството на продуктите и услугите е най-важно за 84% от българите, когато избират бранд. За гражданите на ЕС средното е 78%. Това е най-важно за хората в Португалия с 86%, а най-маловажно за датчаните с 62%.

Положителният имидж на бранда е на второ място сред важните критерии при избор на марка. Той е посочен от 59% от българите и 55% от европейците. Хората търсят и брандове с опит. Това е най-важно за чехите с 63% положителни отговори. Средното ниво за ЕС е 52% и България е близо до него с 50%.

Това бяха част от интересните тенденции за потребителското търсене в България, очертани от „Observatoire”. А скоро ще ти разкажем и кои са най-важните фактори, които дават увереност на българите за бъдещето и как проучването беше представено за първи път в България.

Здравей, аз съм Кристиана Банкова

Здравей, казвам се Кристиана Банкова.

Изпълнявам длъжността експерт управление на съдържание и рекламни проекти в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?

Ефективното управление на личните финанси е значителна част от ежедневието на всеки човек. За мен най-важно е винаги да имам резерв от спестени средства, за да мога да посрещам извънредните ситуации без затруднение.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

Каква е тайната на евтината почивка в чужбина?

Времето на летните отпуски вече е в разгара си, затова сме ти подготвили няколко идеи как ваканцията в чужбина да ти излезе по-евтина.

 

Мобилните приложения, които променят ритейл бизнеса

Все повече хората пазаруват през мобилните си устройства. На какво се дължи тази тенденция и как търговците да се възползват от нея?

 

Топ дестинации за лятната ти почивка

В морето от оферти и екзотични дестинации е много трудно да избереш къде да прекараш лятната си почивка. Ето защо подбрахме няколко възможности, от които да избереш най-подходящата за теб и бюджета ти.

 

Твоя бизнес

 

Онлайн предпразнична треска за пазаруване

Публикувано на 13 декември 2017
от Валентина Райнова
 

Евростат: България изостава в развитието на онлайн търговията

Публикувано на 18 октомври 2017
от Веселина Евтимова
 

Все повече българи пътуват в страната и чужбина

Публикувано на 5 октомври 2017
от Веселина Евтимова
 
Подобни публикации от Твоя бизнес

Онлайн предпразнична треска за пазаруване

Всяка година преди и около коледните и новогодишни празници потреблението значително нараства, а търговците се надпреварват за вниманието на потребителите.

 

Евростат: България изостава в развитието на онлайн търговията

Последното проучване на статистическата служба на Европейския съюз - Евростат, анализира онлайн търговията в Еврозоната.

 

Все повече българи пътуват в страната и чужбина

Според последното проучване на Националния статистически институт (НСИ) за първото тримесечие на 2017 г., 926,1 хил. българи са направили туристически пътувания. Спрямо същия период на 2016 г. тази цифра е показател за 68,3% увеличение.

 

Поколение Z на хоризонта и вятърът на промяната в пазаруването

Следващата вълна от потребители е вече пълнолетна и готова да превземе пазара. Поколение Z не познава света без интернет или мобилен телефон.

 

Кои технологии промениха пазаруването?

Свидетели сме на 3 нови тенденции, които пренесоха пазаруването на ново ниво.

 

Най-често купуваме на изплащане смартфони за 450-500 лева

Смартфонът победи телевизора в класацията „Топ 10 на изплащане“ и вече е №1. Ето още какви стоки купуват българите с потребителски кредити.

 

Как иновациите при автомобилите променят други сектори?

Електро и автономните автомобили променят изцяло индустрията и разбирането ни за коли. Но с тяхното развитие ще се променят още много сектори. Ето кои са те:

 

5 тенденции в търговията, които не забелязваме

В търговията има тенденции, които са видни за всички, но днес ще споделим няколко, които остават извън полезрението.

 

Растат ли доходите и разходите на българите?

През миналата година доходът на българските домакинства е нараснал с 4,3% в сравнение с 2015 г. В същото време разходите са се увеличили с 1,9%, показват данните на НСИ.

 

Предпоставки в развитието на онлайн търговията у нас

Постоянно развиващите се технологии, които улесняват потребителите, все повече развиват онлайн пазаруването у нас.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Компанията и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Компанията и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и предлагани от Компанията продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Компанията не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Компанията не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите он–лайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Компанията и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Компанията и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и предлагани от Компанията продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Компанията не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Компанията не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите он–лайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×