Милениумите и магазинът на бъдещето

Публикувано на от Валентина Райнова
Милениумите и магазинът на бъдещето

Какво очаква поколението на бъдещето от физическите магазини и как търговците ще трябва активно да привличат потребителите.

Основна тема на тазгодишното голямо европейско проучване „L`Observatoire“ на BNP Paribas Personal Finance имаше за фокус милениумите и връзката им с магазините. Какво показаха резултатите му?
Милениумите променят търговията по неочаквани начини.

Кои са милениумите?

Това са хората родени между началото на 1980 и средата на 1990. За това поколение (Y) e характерно половото равенство, изключително високото образователно ниво (в сравнение с предишните поколения) и стремежът за намиране на баланс между работата и личния живот.

Какво милениумите очакват от търговците?

Милениумите променят не само своя начин на пазаруване, но и този на родителите си. По-възрастните се опитват да копират поведението на децата си, особено в дигитално отношение.  Но контактът с търговеца е много по-важен за младите. Ето защо 55% от милениумите следват търговци в социалните мрежи. Португалците са безспорни лидери в това отношение.

Въпреки че милениумите владеят всички социални медии, те ги използват по доста различен начин от този, който маркетингът предполага. Когато потребителите станат фенове на продуктите или бранда онлайн, това не означава, че са лоялни клиенти.  По-скоро разчитат така да получават бързо и лесно информация за текущи промоции и оферти. За да достигне една марка до милениумите, тя трябва непрекъснато да е част от потока на информация с новини за нови продукти и оферти, специални предложения и полезно съдържание. За търговците не е достатъчно само да имат дигитално присъствие, но и да могат да станат тема на разговор.

Милениумите проучват стоките онлайн преди да ги купят: проверка на цени, отзиви от други клиенти и обсъждане с приятели в социалните мрежи. Около 36% твърдят, че са използвали социалните медии за тази цел, а 29% са се включвали в дискусии във форуми. Над 49% от потребителите заявяват, че гледат в социалните мрежи видео, публикувано от търговци. Тук отново лидери са португалците с 67%, а на дъното на класацията са словаците и чехите с 35% и 33%.

Представителите на поколение Y искат безпроблемно и хармонично преживяване от дигиталната към физическата среда. Това означава да могат да използват лесно мобилния си телефон и компютъра дори и при физическото пазаруване. Например, отстъпките онлайн да важат и в реалните магазини, без да трябва допълнително да принтираш купони за намаление. A успешните търговци на бъдещето ще трябва да отговарят на въпроси и да предоставят търсената информация много бързо, използвайки най-удобния за клиента канал.

Около 67% от милениумите искат да получават промоционални оферти от сектора, от който се интересуват, директно на смартфона си, а не от консултант. Други 66% твърдят, че желаят персонализирани предложения в реално време докато пазаруват. Това е знак, че милениумите разглеждат магазините и интернет като неразривно свързани.

Милениумите и физическите магазини

Не, магазните няма да изчезнат, но за да оцелеят, ще трябва да се променят. За почти половината от милениумите в Европа, следващите 10 години ще са критични за търговските обекти - 42% от потребителите вярват, че магазините може и да изчезнат. Поколението Y би заменило онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване, спестяват им време, предлагат удобство при пазаруване като запазване на паркомясто, грижат се за децата, имат зони за отдих и предлагат оригинални продукти.

Данните от „L`Observatoire” показват, че 61% от милениумите биха пазарували във физически магазини, които им предлагат шопинг изживяване свързано с усещания. За тях е важно един продукт да може да се пипне, пробва и усети, преди да бъде закупен. По отношение на опциите за тест на продукти, 74% от милениумите и 72% от европейците като цяло казват, че биха оценили високо, ако тестовите зони в магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни отговори, както от милениумите, така и от хората над 35 години.

Какво е „L`Observatoire“?

„L`Observatoire” e голямото годишно проучване на една от водещите финансови групи в Еврозоната – BNP Paribas Personal Finance. То разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. За това издание бяха интервюирани близо 14 000 европейци от 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания. България е включена за втори път в проучването.
Разбери какво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването.
Кои са най-големите оптимисти в Европа и научи от събитието, на което представихме „L`Observatoire“.

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

Какво е важно да знаем за поколението Z

На пазара все по-уверено навлизат потребителите, родени в началото на новия век, със своите високи очаквания.

 

Отговорно кредитиране

ОтЛични финансови новини - отговорно кредитиране

 

Кредитната карта от БНП Париба Лични Финанси

ОтЛични финансови новини - кредитна карта

 

Твоя бизнес

 

Какво е важно да знаем за поколението Z

Публикувано на 11 юли 2019
от Валентина Райнова
 

5 тренда в пазаруването, които ще властват през 2019

Публикувано на 10 април 2019
от Валентина Райнова
 

Важно за правата ни при онлайн пазаруване

Публикувано на 27 март 2019
от Веселина Евтимова
 
Подобни публикации от Твоя бизнес

Какво е важно да знаем за поколението Z

На пазара все по-уверено навлизат потребителите, родени в началото на новия век, със своите високи очаквания.

 

5 тренда в пазаруването, които ще властват през 2019

Kакво ни очаква тази година? Kакви ще са 5-те горещи тенденции в пазаруването за 2019 г. и как да се подготвим за тях.

 

Важно за правата ни при онлайн пазаруване

Знаеш ли какво да направиш, ако не си доволен от играчките за детето, които си поръчал през интернет или ако обувките не ти стават?

 

По какъв начин милениумите управляват парите си

Милениумите са потребителите на бъдещото и променят не само своя начин на пазаруване, но и този на родителите си.

 

Защо е важен показателят за клиентска лоялност за бизнеса

В съвременната реалност бизнесът e изправен пред факта да бъде по-активно ангажиран със своите клиенти.

 

Къде отива заплатата на българина?

Разбери за какво харчат най-много българите и останалите европейци според последното проучване на статистическата служба на Европейския съюз- Евростат.

 

Три технологични революции, които променят търговията

Големите бази данни, свободният достъп до информация и развитието на социалните мрежи не спират да променят търговията.

 

Kакво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването?

Kак шопинг изживяването ще трябва да се промени и кои са най-големите оптимисти в Европа.

 

Клиентското изживяване - наистина ли тази инвестиция работи?

Днешните потребители се обвързват с компаниите по много различен начин в сравнение с миналото. Важно е да бъдат активно ангажирани, което ще ги превърне в значим актив за бизнеса.

 

Три технологични иновации, които ще променят живота ни

Десет години след премиерата на първия iPhone вече не можем да си представим живота без смартфон. А всяка година все повече нови технологии дават заявка да променят ежедневието ни.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×