Твоя бизнес

Три технологични революции, които променят търговията

Публикувано на 10 август 2018 от Веселина Евтимова

Три технологични революции, които променят търговията

Големите бази данни, свободният достъп до информация и развитието на социалните мрежи не спират да променят търговията.

Какво е нужно на един модерен бизнес, за да запази клиентите си и да се пребори успешно с конкуренцията?

С различните си потребителски нагласи, милениумите, известни още и като поколението Y, предизвикаха появата на три технологични революции. Милениумите са хората, родени между началото на 1980 и средата на 1990 г. Част от особеностите, характерни за тях, са изключително високото образователно ниво (в сравнение с предишните поколения) и непрекъснатия достъп до огромно количество от информация.

Данните от годишното европейско изследване на BNP Paribas Personal Finance „L`Observatoire” показаха, че милениумите са свикнали да получават новини за промоции онлайн , а 61% от тях биха пазарували във физически магазини, които им предлагат различно шопинг изживяване. Те са свикнали с постоянните промени и напредък и имат високи очаквания. 

Милениумите са част от високотехнологичното време, в което за кратък период се случиха три отделни технологични революции, всяка от които има роля за промените в потребителските нагласи:
>>> Дигиталната: с разпространението на достъпа до интернет и началото на онлайн продажбите в края на 90-те и началото на 2000 г.
>>> Социалната: създаването на различните социални платформи за общуване около 2000 г.
>>> Мобилната: днес всеки се разхожда с телефон, който има функциите на компютър и може да даде необходимата информация за секунди.

Технологичните революции влияят върху различни сфери на живота, но най-голям ефект оказват върху търговията.
Какво технологиите промениха напълно и безвъзвратно в нея?

Връзка с клиентите

Останаха далеч времената, когато трябваше да има личен контакт, за да се направи продажба. Днес голяма част от потребителите предпочитат да проучат продуктите предварително онлайн, да разгледат различни рецензии, да се допитат до приятели и познати. Чак след това влизат в магазина - едва когато са готови да направят покупката. Или просто поръчват по интернет.

За да спечелиш доверието на клиентите си, трябва много повече от това да предлагаш добър продукт. Днес е задължително да имаш добър сайт, да присъстваш на поне една социална платформа, т.е. да бъдеш лесно откриваем онлайн и да предлагаш добро клиентско обслужване и преживяване, включително и онлайн.

За какво служат данните

Спомняш ли си какво беше да караш в непознат град без Google maps или GPS или без пътна карта! Е, с търговията беше нещо подобно. Знаеш къде трябва да стигнеш, но не и как да го направиш по най-лесния начин. Днес разполагаме с толкова много информация и начини да я събираме, обработваме и анализираме, че няма нужда да се лутаме. Знаем кой е най-прекият път дотам, накъдето сме се запътили. Информация за клиентите ни, каналите на продажба и нашите собствени техники правят продажбите по-лесни.
Увери се, че събираш и анализираш данните по ефикасен начин. Не забравяй, че процесите винаги могат да бъдат подобрени и ги ревизирай на определен период от време.

Свекавичен достъп до информация

Преди ерата на интернет и свободния достъп до информация, намирането на данни за клиенти, партньори, производители, логистика и продукти беше неефикасна и отнемаше много време. А днес, когато бизнесът се нуждае от информация за конкурентите си, може да намери всичко необходимо с едно по-задълбочено търсене от бюрото си в офиса или от всяко място с телефона си.

Клиентите, от друга страна, имат възможност да обсъждат продукти онлайн, да търсят мнение от настоящи клиенти и да сравняват цени, без да са ограничени от местоположението си. Повечето потребители проучват стоките онлайн преди да ги купят: цени, отзиви от други клиенти и обсъждане с приятели в социалните мрежи. Според голямото европейско проучване "L`Observatoire", над 55% от милениумите следват търговци в социалните мрежи, сравнено с 32% от останалите поколения. Около 36% от милениумите твърдят, че са използвали социалните медии за тази цел, а 29% са се включвали в дискусии във форуми.

Благодарение на интернет  и "умните телефони", продажбите се случват навсякъде по всяко време. Можеш да пазаруваш, докато се возиш в градския транспорт към работа или от уюта на собствения си дом. Но всъщност това важи не само за купуването на желаните стоки, но и за кандидатстването за кредит. Клиентите могат да финансират плановете си като кандидатстват с удобно и бързо.

Всеки бизнес, който иска да е успешен на пазара и за да е конкурентен, ще трябва да се съобрази с новите очаквания на клиентите. Ако търсиш доверен партньор, с когото да посрещаш предизвикателствата, можеш да го откриеш в лицето на БНП Париба Лични Финанси.

Веселина Евтимова

Здравей, аз съм Веселина Евтимова

Здравей, аз съм Веселина Евтимова

Експерт Клиентско изживяване в ПБ Лични финанси

Как управлявам парите си?

Стремя се да бъда отговорен потребител.  Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки. Поддържам добра кредитна история, за да мога да финансирам бъдещи проекти или разходи, които не съм успяла да планирам добре.

Още мои публикации