Твоя бизнес

Клиентското изживяване - наистина ли тази инвестиция работи?

Публикувано на 26 март 2018 от Валентина Райнова

Клиентското изживяване - наистина ли тази инвестиция работи?

Днешните потребители се обвързват с компаниите по много различен начин в сравнение с миналото. Важно е да бъдат активно ангажирани, което ще ги превърне в значим актив за бизнеса.

В последните години се наблюдава  чувствителна промяна в потребителското поведение, която от своя страна провокира нов тип търсене. Компаниите трябва да впрегнат въображението си, за да погледнат отвъд продуктите и услугите, които предлагат в момента.

Краткосрочна или дългосрочна връзка?


С навлизането на онлайн търговията, много търговци се възползваха и усетиха предимствата на дигитализацията на услугата и набраха бързо плодовете на успеха.

Едновременно с това обаче те се изправиха и пред една различна непозната сфера и среда на комуникация, с която трябва да се справят.

Съвет:
Не залагайте на бързия успех -  той е много примамлив, но в дългосрочен план не е особено ефективен.

Лоялният клиент  = застрашен вид

Клиентите разполагат с невиждано изобилие, имат свободата и възможността бързо да променят решението си, в зависимост от условията, които им се предлагат.

След първата и втората продажба онлайн, увеличаването на конкуренцията, както и различните клиентски нужди, пред търговците на дневен ред излиза голямото предизвикателство как да успеят да задържат и да върнат клиентите отново при себе си.

Клиентите стават по-взискателни и изискващи като все по-често ставаме свидетели на това как привързаността им към различните търговци и марки е сведена до минимум и клони към изчезване.

Съвет:
Мислете за клиентите си като за приятели, които не искате да загубите. Инвестирайте в потребителското им  изживяване. 

Мит ли е клиентското изживяване?

Въпросът е дали инвестирането в клиентските нужди наистина си заслужава? Голямото предизвикателство, пред което бизнесът се изправя в днешно време, е да успее да създаде дълготрайна връзка с клиентите си.

Инвестирането в клиентското изживяване е малка крачка към голямото решение. Тази крачка си струва. Това е единствената причина, която ще върне обратно клиентите в магазина.

Съвет:
 Работете в тази посока целенасочено и с голямо внимание.

Как да задържите клиентската лоялност?

Съвременните технологии изправиха потребителите пред възможността да имат всичко, по всяко време, навсякъде, бързо и на ниска цена.

Възможността за избор и мобилността са голямо предизвикателство за поддържане на клиентската лоялност.

Съвет:
 Бъдете гъвкави!

Време е за по-свеж поглед отвъд традиционните рамки

>> Традициите не са това, което бяха – ниската цена и качеството на услугата не са достатъчни. Печелят тези, които са адаптивни и креативни – персонализирането  на различни предложения като отстъпки и специални оферти имат голямо въздействие върху потребителите.

>> Не е важно само предлагането на намаление, специална оферта или ваучер за подарък. Възможността клиентът да персонализира продукта според желанията си ще изведе напред тези, които успеят да задоволят тази нужда.

>> Инвестиция в служителите – развитието на служителите е важен детайл в постигането на клиентско изживяване. Професионалното и качествено обслужване  работи. Добавянето на лично отношение при предлагане на услугата е много важно.

>> Комуникация на клиентска честота  - локализиране на потребителите  там, където прекарват голяма част от времето си, и селектиране на онлайн каналите, които бизнесът използва, спрямо местонахождението им.

>> Проблемите  трябва да се разрешават – ефектът на щрауса не води до нищо добро. При получено оплакване, е важно проблемът да бъде разрешен бързо и ефективно.

Създаването на положителни емоции по време на пазаруването са гаранция за клиентска лоялност. Това е труден процес, изискващ време. Бизнесът трябва бъде готов да инвестира в специфичните потребности и комфорта на клиентите си, като направи продуктите и услугите си адаптивни на съвременните бизнес процеси.

Всеки бизнес  трябва да открие своя начин на комуникация и да инвестира с пълна сила в нея, превръщайки компанията си в незаменимо за клиента място. Разберете повече как новите тенденции в ритейл бизнеса  влияят на търговията и открийте кои технологии промениха пазаруването.

Валентина Райнова

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в ПБ Лични финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Още мои публикации