Твоя бизнес

Какво стои зад клиентското изживяване?

Публикувано на 30 октомври 2015 от Катя Делипавлова

Какво стои зад клиентското изживяване?

Положителните емоции на клиентите по време на пазаруването са гаранция за успеха на бизнеса. А за да го постигнат, търговците трябва да разчитат не само на подредбата на магазина, но и на бизнес процесите, които подобряват изживяването и носят добавена стойност.

Успешният бизнес трябва да предлага, освен качествени услуги, но и адекватно клиентско обслужване в търговските си обекти. Темата за клиентското изживяване засяга не само търговците, но и здравните заведения, компаниите за забавление, и доставчиците на услуги, като хотели, ресторанти, туристически агенции и други. Какво трябва да знаят всички те, за да се превърнат в любимото място на клиента?

Детайлите са важни...

Комфортът на клиентите е важен фактор, за да бъде един бизнес успешен. За да се осигури такъв, са нужни инвестиции във всеки детайл. Например, светлината трябва да е мека и насочена към специфичен продукт.

Не е тайна, че музиката кара клиентите да харчат повече. Приятната мелодия ще ги накара да се чувстват като на разходка в парка и да не бързат да напуснат търговския обект. Ароматът от топлите витрини привлича потребителите и те купуват храна, която първоначално не е била в списъка за пазаруване.

Сред най-важните детайли, особено в сектора на търговията с бързооборотни стоки, е подредбата на продуктите по рафтовете. Не е достатъчно най-скъпите да са разположени на нивото на очите, но е нужно и да са лесно достъпни, така че потребителите да са максимално улеснени по време на пазаруването.

Методите на плащане също...

Колкото повече възможности за разплащане има клиентът, толкова по-добре. Методите на плащане трябва да бъдат разглеждани като важна част от услугата, продукта и изживяването.

За най-добри резултати, правилните решения трябва да бъдат правилно позиционирани, както във физическите, така и в електронните магазини. Така потребителите ще имат достъп до бързи и удобни опции за пазаруване.

Когато стоките, които се предлагат са на по-голяма стойност, много от клиентите ще изберат магазин, в който могат да ги закупят на изплащане чрез потребителски кредит.

Още по-доброто изживяване и удобство се осигурява на клиентите, когато един онлайн магазин предлага подобна възможност.

Затова в БНП Париба Лични Финанси работим съвместно с нашите търговски партньори за подобряване на клиентското изживяване чрез специално разработено технологично решение, позволяващо покупки на изплащане онлайн.

Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Занимавам се с управление на онлайн съдържание и общности в БНП Париба Лични Финанси, България.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че човек трябва да спазва няколко важни правила, за да се радва на стабилно финансово здраве. Най-важното за мен е да харча разумно и да не се поддавам на емоционални покупки.

Още мои публикации