Три технологични революции, които променят търговията

Публикувано на от Веселина Евтимова
Три технологични революции, които променят търговията

Големите бази данни, свободният достъп до информация и развитието на социалните мрежи не спират да променят търговията.

Какво е нужно на един модерен бизнес, за да запази клиентите си и да се пребори успешно с конкуренцията?

С различните си потребителски нагласи, милениумите, известни още и като поколението Y, предизвикаха появата на три технологични революции. Милениумите са хората, родени между началото на 1980 и средата на 1990 г. Част от особеностите, характерни за тях, са изключително високото образователно ниво (в сравнение с предишните поколения) и непрекъснатия достъп до огромно количество от информация.

Данните от годишното европейско изследване на BNP Paribas Personal Finance „L`Observatoire” показаха, че милениумите са свикнали да получават новини за промоции онлайн , а 61% от тях биха пазарували във физически магазини, които им предлагат различно шопинг изживяване. Те са свикнали с постоянните промени и напредък и имат високи очаквания. 

Милениумите са част от високотехнологичното време, в което за кратък период се случиха три отделни технологични революции, всяка от които има роля за промените в потребителските нагласи:
>>> Дигиталната: с разпространението на достъпа до интернет и началото на онлайн продажбите в края на 90-те и началото на 2000 г.
>>> Социалната: създаването на различните социални платформи за общуване около 2000 г.
>>> Мобилната: днес всеки се разхожда с телефон, който има функциите на компютър и може да даде необходимата информация за секунди.

Технологичните революции влияят върху различни сфери на живота, но най-голям ефект оказват върху търговията.
Какво технологиите промениха напълно и безвъзвратно в нея?

Връзка с клиентите

Останаха далеч времената, когато трябваше да има личен контакт, за да се направи продажба. Днес голяма част от потребителите предпочитат да проучат продуктите предварително онлайн, да разгледат различни рецензии, да се допитат до приятели и познати. Чак след това влизат в магазина - едва когато са готови да направят покупката. Или просто поръчват по интернет.

За да спечелиш доверието на клиентите си, трябва много повече от това да предлагаш добър продукт. Днес е задължително да имаш добър сайт, да присъстваш на поне една социална платформа, т.е. да бъдеш лесно откриваем онлайн и да предлагаш добро клиентско обслужване и преживяване, включително и онлайн.

За какво служат данните

Спомняш ли си какво беше да караш в непознат град без Google maps или GPS или без пътна карта! Е, с търговията беше нещо подобно. Знаеш къде трябва да стигнеш, но не и как да го направиш по най-лесния начин. Днес разполагаме с толкова много информация и начини да я събираме, обработваме и анализираме, че няма нужда да се лутаме. Знаем кой е най-прекият път дотам, накъдето сме се запътили. Информация за клиентите ни, каналите на продажба и нашите собствени техники правят продажбите по-лесни.
Увери се, че събираш и анализираш данните по ефикасен начин. Не забравяй, че процесите винаги могат да бъдат подобрени и ги ревизирай на определен период от време.

Свекавичен достъп до информация

Преди ерата на интернет и свободния достъп до информация, намирането на данни за клиенти, партньори, производители, логистика и продукти беше неефикасна и отнемаше много време. А днес, когато бизнесът се нуждае от информация за конкурентите си, може да намери всичко необходимо с едно по-задълбочено търсене от бюрото си в офиса или от всяко място с телефона си.

Клиентите, от друга страна, имат възможност да обсъждат продукти онлайн, да търсят мнение от настоящи клиенти и да сравняват цени, без да са ограничени от местоположението си. Повечето потребители проучват стоките онлайн преди да ги купят: цени, отзиви от други клиенти и обсъждане с приятели в социалните мрежи. Според голямото европейско проучване "L`Observatoire", над 55% от милениумите следват търговци в социалните мрежи, сравнено с 32% от останалите поколения. Около 36% от милениумите твърдят, че са използвали социалните медии за тази цел, а 29% са се включвали в дискусии във форуми.

Благодарение на интернет  и "умните телефони", продажбите се случват навсякъде по всяко време. Можеш да пазаруваш, докато се возиш в градския транспорт към работа или от уюта на собствения си дом. Но всъщност това важи не само за купуването на желаните стоки, но и за кандидатстването за кредит. Клиентите могат да финансират плановете си като кандидатстват с удобно и бързо.

Всеки бизнес, който иска да е успешен на пазара и за да е конкурентен, ще трябва да се съобрази с новите очаквания на клиентите. Ако търсиш доверен партньор, с когото да посрещаш предизвикателствата, можеш да го откриеш в лицето на БНП Париба Лични Финанси.

Здравей, аз съм Веселина Евтимова

Специалист маркетинг и комуникации в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?

Стремя се да бъда отговорен потребител.  Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки. Поддържам добра кредитна история, за да мога да финансирам бъдещи проекти или разходи, които не съм успяла да планирам добре.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

Какво е важно да знаем за поколението Z

На пазара все по-уверено навлизат потребителите, родени в началото на новия век, със своите високи очаквания.

 

Отговорно кредитиране

ОтЛични финансови новини - отговорно кредитиране

 

Кредитната карта от БНП Париба Лични Финанси

ОтЛични финансови новини - кредитна карта

 

Твоя бизнес

 

Какво е важно да знаем за поколението Z

Публикувано на 11 юли 2019
от Валентина Райнова
 

5 тренда в пазаруването, които ще властват през 2019

Публикувано на 10 април 2019
от Валентина Райнова
 

Важно за правата ни при онлайн пазаруване

Публикувано на 27 март 2019
от Веселина Евтимова
 
Подобни публикации от Твоя бизнес

Какво е важно да знаем за поколението Z

На пазара все по-уверено навлизат потребителите, родени в началото на новия век, със своите високи очаквания.

 

5 тренда в пазаруването, които ще властват през 2019

Kакво ни очаква тази година? Kакви ще са 5-те горещи тенденции в пазаруването за 2019 г. и как да се подготвим за тях.

 

Важно за правата ни при онлайн пазаруване

Знаеш ли какво да направиш, ако не си доволен от играчките за детето, които си поръчал през интернет или ако обувките не ти стават?

 

По какъв начин милениумите управляват парите си

Милениумите са потребителите на бъдещото и променят не само своя начин на пазаруване, но и този на родителите си.

 

Защо е важен показателят за клиентска лоялност за бизнеса

В съвременната реалност бизнесът e изправен пред факта да бъде по-активно ангажиран със своите клиенти.

 

Къде отива заплатата на българина?

Разбери за какво харчат най-много българите и останалите европейци според последното проучване на статистическата служба на Европейския съюз- Евростат.

 

Kакво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването?

Kак шопинг изживяването ще трябва да се промени и кои са най-големите оптимисти в Европа.

 

Милениумите и магазинът на бъдещето

Какво очаква поколението на бъдещето от физическите магазини и как търговците ще трябва активно да привличат потребителите.

 

Клиентското изживяване - наистина ли тази инвестиция работи?

Днешните потребители се обвързват с компаниите по много различен начин в сравнение с миналото. Важно е да бъдат активно ангажирани, което ще ги превърне в значим актив за бизнеса.

 

Три технологични иновации, които ще променят живота ни

Десет години след премиерата на първия iPhone вече не можем да си представим живота без смартфон. А всяка година все повече нови технологии дават заявка да променят ежедневието ни.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Банката и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Банката и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Банката продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от "БНП Париба Пърсънъл Файненс" С.А. Банката не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Банката не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите онлайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×