Лични финанси

След коронавируса: Офисът на бъдещето!

Публикувано на 6 август 2020 от Валентина Райнова

След коронавируса: Офисът на бъдещето!

Виж как Covid-19 промени мястото, където работим и как ще изглежда офисът на бъдещето.

Пандемията от коронавирус наложи промени в работната атмосфера по цял свят. Много хора трябваше да работят от вкъщи и да забравят за любимите си бюра в офиса за дълго време.

Какви правила наложи новата ситуация.

Правило 1: Хигиената на първо място

На много места вече не можеш да влезеш да работиш, ако първо не ти измерят температурата и не си сложиш предпазни средства – като маска, дезифектант или калцуни. Редица компании вече въведоха и безконтактно чекиране и влизане/излизане на вратите. Така нямаш абсолютно никакъв допир с предмети, които обикновено пипаш и биха били източник на зараза.

Правило 2: Физическа дистанция

Преди няколко месеца бе напълно нормално да работим всички заедно, в т. нар. open space пространства. Но коронавирусът промени представите ни много бързо. В момента по-актуално изглеждат офисите от типа на американските филми, в които служителите работят разделени един от друг от високи прегради и бариери, без да имат достъп един до друг.

Правило 3: Кратки и бързи срещи

Вече конферентните зали остават в миналото – дългите с часове срещи, при които се обсъжда едно и също от всички служители в компанията, са в историята. Сега вече се залага на малки зали, в които може да се срещнат до двама-трима души най-много наведнъж, а големите зали остават затворени и празни – поне засега! Физическите срещи на големи екипи вече са заменени от онлайн платформи, които гарантират здравна безопасност.

Правило 4: Проветряване

След всяка среща помещенията се проветряват. Чистят се всички повърхности. По този начин офисът на бъдещето се превръща в едно приятно за работа място, с чист въздух и хигиенизирана среда. Ако това ти се струва странно, имай предвид, че свеж въздух в големите работни пространства вече се осигурява през прозорците, а не през климатичните системи, които могат лесно да разнесат вируса.

Правило 5: Маршрути в офиса

Еднопосочно движение в работните помещения – целта е да не се засичат служителите и разминават един с друг. Хората трябва да се движат само в едната посока, а разстоянието между бюрата им трябва да е поне 2,5 – 3 метра едно от друго. Правилата за движение вече не са само по пътищата, но и в рамките на офис коридорите!

Правило 6: Офисът се мести у дома

Домашният офис ще се ползва все повече в бъдеще. Затова е добре да имаш добре оборудвано кътче за работа у дома. За мебелите за домашния офис можеш да разчиташ на БНП Париба Лични Финанси и да ги вземеш на изплащане, като се възползваш от иновативния ни дистанционен процес за подписване на договор за покупка на изплащане.
Валентина Райнова

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в ПБ Лични финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Още мои публикации