Твоя бизнес

Пътят към клиентите ще минава през мобилните комуникации

Публикувано на 9 октомври 2014 от Биляна Руженова

Picture

През мобилния си телефон всеки човек може да комуникира, чете, гледа телевизия, изпраща и получава електронна поща по всяко време, където и да се намира.

Това се оценява високо от потребителите, а доказателството е огромният ръст в продажбата на смартфони. Само през първите 6 месеца на 2014 г., на изплащане от БНП Париба Лични Финанси, България, са купени с 250% повече смартфони в сравнение със същия период на 2013 г.

Високият ръст в потреблението на тези устройства е тенденция, която ще се запази и в бъдеще. Очаква се, че всеки GSM през 2017 г. ще е „умен”, както и, че до 2019 г. всеки онлайн потребител в България ще достъпва интернет през мобилния си телефон. Това сподели световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън по време на презентацията си в София по покана на БНП Париба Лични Финанси, България.

Мобилната комуникация между потребителите и компаниите

Мобилният маркетинг ще става все по-важен за бизнеса и основното му преимущество е, че посланията достигат до огромна аудитория, която е и силно таргетирана. Това означава, че има много голям шанс точната оферта да достигне до правилния човек, което увеличава и вероятността за покупка. Освен това, с отправянето на послания, които предизвикват интереса на получателя и не се възприемат като спам, се повишава лоялността към марката и поддържането на верни нейни фенове.

Според д-р Диксън бъдещето на продажбите е в общуването между компаниите и клиентите. А най-лесно и ефективно това може да стане през мобилните телефони. Мобилната комуникация ще има много изражения – от изпращане на лични съобщения или електронни писма и се стигне до рекламни послания в социалните мрежи. И ако доскоро хората влизаха във Facebook през стационарен компютър или лаптоп, то днес огромна част от „социалния” трафик е именно през смарт телефоните.

Знам къде си

Следващата голяма стъпка в маркетинга, основана на навлизането на мобилните устройства, ще бъде локализирането на клиента. Компаниите ще знаят точно къде се намира конкретният клиент, какви са неговите желания и какво обича да прави. Голяма част от тази информация ще бъде предоставяна от самите потребители чрез използването на различни приложения за локализиране или споделяне на интереси.

Мобилно разплащане

Мобилните разплащания стават все по-гореща тема и очакванията са те да бъдат най-разпространеният метод за покупка на стоки и услуги в близко бъдеще. Интересен факт е, че 70% от мобилните разплащания в света се правят извън Европа и по-точно в Африка, като в Кения се осъществява своеобразна революция в мобилните транзакции. Използваната в страната платформа генерира повече от 30% от брутния вътрешен продукт на страната.

Според д-р Диксън ставаме свидетели на сливане на банковите разплащания с телекомуникациите. Дори се прогнозира, че в бъдеще цените на телекомуникационните услуги ще паднат почти до нула. Всеки ще може да разговаря безплатно през телефона си, да провежда видео разговори където и да е, а мобилните разплащания ще продължат да се покачват и потребителите ще заплащат съответните такси за тези услуги. Компаниите и банките от своя страна ще раздават на клиентите си мобилни устройства, през които да пазаруват и правят разплащания с тях.

Д-р Диксън разкри и прогнозите си за бъдещето на търговията и онлайн тенденциите в България и по света.

Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Работя като Онлайн Маркетинг Мениджър в БНП Париба Лични Финанси, България.
Как управлявам парите си?
Винаги имам ясна цел за какво трябва да похарча парите си или за какво трябва да ги спестя. Това ми помага да управлявам разумно и отговорно личните си финанси.


Още мои публикации