Твоя бизнес

Онлайн търговията в България набира скорост

Публикувано на 26 януари 2018 от Валентина Райнова

Онлайн търговията в България набира скорост

Според редица проучвания в последните години, българите все повече пазаруват онлайн. Това неизбежно води и до увеличаване броя на магазините в интернет пространството.

Статистиката на една от големите български хостинг компании СуперХостинг сочи, че за последната година търговците, които са инсталирали на сайтовете си онлайн магазини, са се увеличили с 19%. Друго проучване на E-commerce Foundation показва, че през 2016 г. ръстът на пазара на електронната търговия спрямо 2015 г. е 27%, а прогнозите за 2018 г. са този обем да достигне 510 млн. евро.

Кои са продуктите, които българинът пазарува най-често?

Челните позиции в тази класация заемат дрехите и обувките - 60% от населението в страната посещава и пазарува от онлайн магазини, които предлагат такива стоки. Любопитното е, че все повече българи заявяват, че планират и плащат онлайн всякакъв тип услуги, свързани с екскурзии и почивки. Магазините в интернет мрежата, които продават техника, са също едни от най-посещаваните от потребителите.

Какви са тенденциите в българската онлайн търговия?

Онлайн пазарът в страната все още е в процес на развитие и прогнозите на експертите са, че ръстът ще продължи и в следващите няколко години. Над 60% от българските потребители използват постоянно интернет и повече от половината от тях са пазарували веднъж или повече от онлайн магазини. Има много сегменти, които тепърва започват да се развиват - като продукти в категории дом, градина, здраве и спортни стоки.
Очакванията за тази година са по-голям ръст от средния в закупуването на туристически услуги онлайн, застраховки и самолетни билети.

Голямо влияние върху бума на онлайн търговията има и развитието на технологиите и по-лесните възможности за търговците да предлагат продуктите си и да достигат до клиентите си.

Потребителските нагласи се променят непрекъснато и за да се пребори с непрекъснатата конкуренция на ритейл пазара, бизнесът трябва да се адаптира към нагласите на потребителите, като използват всички канали, за да достигнат до тях.
Още полезна информация за  развитието на онлайн търговията у нас може да намерите в блога ни.

Валентина Райнова

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Здравей, аз съм Валентина Райнова

Занимавам се с управление на съдържание и рекламни проекти в ПБ Лични финанси.

Как управлявам парите си?
Вярвам, че финансовата стабилност се постига с добре обмислени приоритети. За добрия баланс ми помага съставянето на месечен бюджет, разумните разходи и автоматизираното спестяване.

Още мои публикации