Твоя бизнес

Колко време имаме, за да спечелим клиента?

Публикувано на 17 юли 2014 от Биляна Руженова

Picture

Какво сподели световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън за бъдещети на търговията.

Пет секунди. След точно толкова време някои сайтове губят 95% от бизнеса си. Което означава, че техните потенциални клиенти са потърсили продукт, услуга или просто информация някъде другаде. Това сподели световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън по време на презентацията си в София за бъдещето на търговията в България и света.

Той представи блестящите си идеи и прогнози по покана на БНП Париба Лични Финанси, България.

„В бъдеще всяка секунда ще е от значение. Дори днес пет секунди са равни на милион години”, каза д-р Диксън. Основното предизвикателство пред търговските сайтове ще бъде пестенето на времето на хората. А компаниите, които губят времето на потребителите ще изпаднат от пазара, освен ако не предложат много ниски цени.

Как да спечелим клиента?

Според д-р Диксън бъдещето на търговията няма нищо общо с иновациите и не зависи само от развитието на технологиите. Секторът ще бъде движен най-вече от емоцията. Тя ще е основният фактор при вземането на решение за покупка или от кой търговец да пазаруваме.

Затова е много важно всяка компания да се адаптира и да предложи бързи и удобни услуги. Това означава промяна на целия модел на обслужване на клиентите. Например, при реалните магазини промяната ще се изрази в ясно, но в същото време изчерпателно, представяне на информацията за продуктите. Освен това ще се промени и обслужването. Ако клиентът не може бързо да намери консултант, той просто ще иде при друг търговец. Ще трябва да се съкрати и времето, за което човек открива търсения продукт и го плаща. Затова и малките магазинчета няма да изчезнат – защото те предлагат много бързо обслужване и клиентите не губят време за покупки.

Д-р Диксън разясни, че „Неизбежният онлайн бум ще доведе до бърз ръст на електронните търговци, които нямат реални магазини”. С развитието на интернет търговията се очаква и развитие на агрегаторните сайтове, които ще помагат на хората да сравняват офертите на различните търговци за сходни продукти или услуги.

По отношение на цените на стоките д-р Диксън предвижда, че: „Ще наблюдаваме две противоположности: повечето хора ще търсят основно бюджетни продукти, но ще има и сегмент от клиенти, които ще плащат значителни суми на премиум търговци в замяна на ексклузивност, лукс, уникалност и изключително качество.”

Как ще се промени комуникацията с клиентите?

Развитието на ново поколение кол центрове също ще бъде във фокуса на компаниите в бъдеще. Очаква се промяна на подхода, при който клиентът губи време за избор на опции от менюто или чака за връзка  с оператор. Кол центровете ще се развиват не само като допълнение към онлайн, но и към реалните магазини и ще осигуряват помощ при целия процес на покупка – поръчка, потвърждение на плащането, проследяване на доставката и т.н.

Тези точки на контакт ще помагат на компаниите и да събират информация за своите клиенти. Така те ще могат да отправят точната оферта към точния получател.

Кой е Патрик Диксън?

Патрик Диксън е определян от „The Wall Street Journal” за „Гуруто на глобалната промяна”, а според „The Times” е „Един от 20-те най-влиятелни бизнес мислители на нашето време”. Той е един от водещите световни авторитети по отношение на бъдещите глобални тенденции и консултира огромен кръг от бизнес сектори и клиенти, включително и компании от „Fortune 500” като IBM, Google, Microsoft, HP, PricewaterhouseCoopers и др.

Д-р Диксън е говорител на топ корпоративни събития в целия свят и е изнасял презентации, прогнозиращи далечното бъдеще, пред аудитории от 53 страни. Във времена, когато технологиите променят света всеки месец той дава прогнози за десетилетие напред, които помагат на големи бизнес организации и дори цели браншове да изградят своите дългосрочни стратегии за развитие.

Пред представители на 2 600-те бизнес партньора на БНП Париба Лични Финанси, България той сподели своите прогнози, визии и идеи за бъдещето на търговията. Целта на събитието беше д-р Диксън да помогне на търговските партньори на компанията да изработят своите дългосрочни стратегии и да допринесе за ръста на техния бизнес.

Какво друго прогнозира Д-р Патрик Диксън, за бъдещето на търговията в България, e представено в "Търговска революция".

Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Работя като Онлайн Маркетинг Мениджър в БНП Париба Лични Финанси, България.
Как управлявам парите си?
Винаги имам ясна цел за какво трябва да похарча парите си или за какво трябва да ги спестя. Това ми помага да управлявам разумно и отговорно личните си финанси.


Още мои публикации