Нашата дейност

Карта на потребителското кредитиране в България

Публикувано на 13 юни 2016 от Янита Минкова

Карта на потребителското кредитиране в България

Обзорът „Потребителският кредит на българина“ разглежда както потребителското кредитиране в България, така и кредитната активност по региони.

Ето къде колко кредити се търсят и какви са продуктовите предпочитания на клиентите.

Най-много молби от София, а най-малко – от Търговище

Според второто издание на обзора, изготвено от БНП Париба лични Финанси, в периода ноември 2015 г. – април 2016 г. най-голяма част от молбите за потребителски кредит са получени в София – 18,6% от всички за страната. Според експертите на компанията, това е логична тенденция, тъй като в София безработицата е по-ниска в сравнение със средната за България; заплатите са по-високи и това дава на хората допълнителна увереност при обслужването на кредитите.

Столицата е следвана от втория по големина град, Пловдив, където са подадени 10,4% от молбите. Във Варна са получени 6,8% от заявленията за потребителски кредит, а в Бургас – 4,8%. Логично е в дъното на таблицата да попаднат региони с ниска икономическа активност като Търговище и Кърджали, където са подадени съответно 1,3% и 1,4% от запитванията.

Къде какво се търси?

Интересни са и регионалните различия в търсените проекти, които са очертани във второто издание на обзора. От данните е видно, че клиентите на БНП Париба Лични Финанси в София и Варна предпочитат да кандидатстват за потребителски кредити за финансиране на проекти. Например в най-големия град са получени 22,7% от молбите за тези продукти на компанията и 17% от заявленията за покупка на стоки.

Противоположно е търсенето в Пловдив и Русе. Там хората по-често кандидатстват за финансиране на покупки от търговските партньори на компанията. Според данните в Пловдив са получени 10,6% от тези запитвания и 9,7% от молбите за потребителски кредити за реализация на проекти.

Как се променят каналите за кандидатстване?

Последното издание на обзора „Потребителския кредит на българина“ отчете ръст от 7% на молбите, получени през интернет. Най-активни в използването на този канал за кандидатстване са хората на възраст 20-39 години, които са по-често онлайн и са изкушени от удобствата, които предоставят иновативните канали.

Както показват и данните, по-високо търсене на потребителски кредити се отчита в икономически активните райони на България, в които е съсредоточена по-голямата част от населението на страната.

Янита Минкова

Здравей, аз съм Янита Минкова

Здравей, аз съм Янита Минкова

Заемам позицията специалист маркетинг и комуникации в БНП Париба Лични Финанси, България.

Как управлявам парите си?

Когато става въпрос за управление е нужно постоянство и баланс. Още повече, когато става въпрос за пари. Съчетавайки двете, знам, че каквото и да стане няма да има изненади. 

Още мои публикации