Как пазарува поколението на 20-30 годишните?

Публикувано на от Биляна Руженова

Един от най-важните фактори за успешни продажби е познаването на клиента.

Само така компаниите ще могат да отправят точните послания към точните хора през най-подходящите за целта канали. Добрите маркетолози никога няма да комуникират продукт за стави през списания за ИТ, нито ще представят революционни сървъри по време на рекламите на някоя „сапунена опера”.

Потенциалните клиенти се различават по своята професия и интереси, социален и образователен статус. Но има и още една важна отличителна черта – кога са родени. Потребностите на тийнейджърите са различни от тези на техните родители или на още по-възрастните поколения. Освен това те имат коренно различен подход към пазаруването.

Поколението Y е вече на пазара

Терминът „поколение Y” се използва за децата, родени около и след втората половина на 80-те години на миналия век и за чието формиране като личности огромна роля е изиграло навлизането на технологиите в живота. Те вече са на пазара и стават все по-важен таргет за търговските компании. Освен това, тяхното мнение е важно при вземането на решения за покупка в семейството, независимо дали става дума за нов автомобил или облекло.

Какво ги отличава?

Хората на възраст 20-30 години днес имат коренно различен подход към света. В сравнение с т.нар. поколение на „бейби бума” (хората, родени в периода 1965-1982 година), те харесват различни неща, избират по различен начин, пазаруват различно.

Те не четат вестници и не търсят информация в справочници, а в интернет и най-вече в социалните мрежи. За тях приятел може да бъде всеки, с когото случайно са се срещнали във виртуалната среда, независимо дали това е Facebook или игра, в която са се включили участници от целия свят.

Имат афинитет към последната дума на модата и технологиите. Затова и често ще ги видите с най-новия смартфон или с дрехи, които току що са украсили витрините на магазините.

Хората от поколението 20-30 години избират емоционално и на моменти не се замислят за реалната необходимост от дадена покупка. Тук те са улеснени от навлизането на новите технологии, благодарение на които всяка покупка е на един клик разстояние.

Всъщност те пазаруват предимно онлайн, като използват сайтове за групово пазаруване и обединяват поръчки със своите приятели. Според данни, цитирани от блога getsatisfaction.com, в световен мащаб това поколение на година харчи повече от $ 20 милиарда за онлайн покупки.

Освен това, те са склонни да споделят своите впечатления от покупката в социалните мрежи, веднага щом се сдобият с продукта. Така могат както да привлекат нови клиенти, в случай че новата чанта за тях е „cool”, така и да създадат негативни настроения, ако не са доволни.

Какво води поколението Y при решението за покупка?

Клиентското изживяване и дизайнът са ключови за компаниите, които искат да се възползват от страстта на поколението Y към технологиите.”, казва Кит Яроу, професор по психология и маркетинг в Golden Gate University, Сан Франциско. Друга отличителна черта е, че хората на възраст 20-30 години изпитват „антипатия” към маркетинг посланията и предпочитат брандове, които комуникират с клиентите, а и вече са спечелили доверието на техните приятели.

Според Кристин Хаслер, автор на книгата „20 Something Manifesto”, „Когато искате да убедите тези хора в стойността на даден продукт, нищо не може да победи маркетинга „от уста на уста”. Ако приятелите им имат нещо и са го похвалили, това е напълно достатъчно за решение за покупка”. Причината за това е недоверието в корпоративните послания.

И няколко цифри

  • 45% от хората на възраст 20-30 години прекарват поне час на ден в разглеждане на търговски сайтове, показва проучване на Urban Land Institute.

  • 37% от поколението Y не вярват на големите компании, според Forbes.

  • 64% смятат, че компаниите трябва да предложат повече възможности на своите клиенти да споделят мнението си онлайн, показва проучване на Bazaarvoice.

  • 52% от представителите на това поколение са склонни на импулсивни покупки в сравнение със своите родители, според Time.

  • 60% от тях казват, че би било голямо удобство, ако в магазините има смартфони или таблети, с които клиентът да проучи продукт или услуга, докато разглежда, показа проучване на Barkley.

  • 42% от тях са склонни да пазаруват хранителни продукти веднъж седмично, според същото проучване.

В света текат интензивни демографски процеси, които променят бизнеса. Навлизането на пазара на ново поколение е само един от тях. Друг такъв процес е все по-засилващата се емиграция. Каква е ролята на емигрантите за търговията и услугите, ще научите от  „Емигрантите – възможност или тежест за бизнеса“.

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Работя като Онлайн Маркетинг Мениджър в БНП Париба Лични Финанси, България.
Как управлявам парите си?
Винаги имам ясна цел за какво трябва да похарча парите си или за какво трябва да ги спестя. Това ми помага да управлявам разумно и отговорно личните си финанси.


Прочети още мои публикации
 
Автори
Валентина Райнова

Добрата финансова грамотност е в основата на ефективното управление на личните ни финанси.

Валентина Райнова - Експерт Управление на съдържание и рекламни проекти
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Най-четени

Защо да избереш енергоспестяващите уреди

С правилно избиране на домашни и офис уреди и малко енергийна "хигиена" можеш да намалиш сметката си за ток, както и да подобриш качеството си на живот. По този начин ще помогнеш и за активното опазване на природата.

 

Експерти на БНП Париба Лични Финанси ще обучават ученици на финансова грамотност

Десет доброволци от компанията ще се включат в проекта "Практични финанси".

 

Бизнес тенденциите, които да вземете предвид през 2018

Всяка следваща година предлага все по-големи технологични и потребителски промени, за които бизнесът трябва да се подготви. Не ги пренебрегвайте и бъдете готови за тях, за да не изостанете от конкурентите си.

 

Твоя бизнес

 

Три технологични революции, които променят търговията

Публикувано на 10 август 2018
от Веселина Евтимова
 

Kакво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването?

Публикувано на 20 юли 2018
от Валентина Райнова
 

Милениумите и магазинът на бъдещето

Публикувано на 4 юли 2018
от Валентина Райнова
 
Подобни публикации от Твоя бизнес

Три технологични революции, които променят търговията

Големите бази данни, свободният достъп до информация и развитието на социалните мрежи не спират да променят търговията.

 

Kакво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването?

Kак шопинг изживяването ще трябва да се промени и кои са най-големите оптимисти в Европа.

 

Милениумите и магазинът на бъдещето

Какво очаква поколението на бъдещето от физическите магазини и как търговците ще трябва активно да привличат потребителите.

 

Клиентското изживяване - наистина ли тази инвестиция работи?

Днешните потребители се обвързват с компаниите по много различен начин в сравнение с миналото. Важно е да бъдат активно ангажирани, което ще ги превърне в значим актив за бизнеса.

 

Три технологични иновации, които ще променят живота ни

Десет години след премиерата на първия iPhone вече не можем да си представим живота без смартфон. А всяка година все повече нови технологии дават заявка да променят ежедневието ни.

 

Бизнес тенденциите, които да вземете предвид през 2018

Всяка следваща година предлага все по-големи технологични и потребителски промени, за които бизнесът трябва да се подготви. Не ги пренебрегвайте и бъдете готови за тях, за да не изостанете от конкурентите си.

 

Онлайн търговията в България набира скорост

Според редица проучвания в последните години, българите все повече пазаруват онлайн. Това неизбежно води и до увеличаване броя на магазините в интернет пространството.

 

Онлайн предпразнична треска за пазаруване

Всяка година преди и около коледните и новогодишни празници потреблението значително нараства, а търговците се надпреварват за вниманието на потребителите.

 

Евростат: България изостава в развитието на онлайн търговията

Последното проучване на статистическата служба на Европейския съюз - Евростат, анализира онлайн търговията в Еврозоната.

 

Все повече българи пътуват в страната и чужбина

Според последното проучване на Националния статистически институт (НСИ) за първото тримесечие на 2017 г., 926,1 хил. българи са направили туристически пътувания. Спрямо същия период на 2016 г. тази цифра е показател за 68,3% увеличение.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Компанията и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Компанията и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Компанията продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Компанията не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Компанията не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите он–лайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

БНП Париба Лични Финанси полага стриктни грижи за твоите лични данни. Можеш да се запознаеш в детайли с практиките ни относно информационната сигурност тук.

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Компанията и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Компанията и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и предлагани от Компанията продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Компанията не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Компанията не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите он–лайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×