Твоя бизнес

Развитие на търговска революция

Публикувано на 2 август 2014 от Биляна Руженова

Picture

След няколко години 60-70% от оборота в търговията на дребно в България ще е съсредоточен в 6-7 търговски вериги.

Тази прогноза сподели световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън пред представители на 2 600-те бизнес партньора на БНП Париба Лични Финанси, България. Според него този процес е необратим и вече е започнал в много страни.

Бъдещето на веригите

Секторът ще претърпи огромни промени. Една от тях ще бъде консолидация на пазара, като се очаква бързо обединение на големи вериги в България. В този процес големите играчи на пазара ще погълнат по-малките. Всъщност, вече наблюдаваме първите стъпки в тази насока. Наскоро една от големите вериги за търговия с бяла и черна техника придоби един от играчите в сектора „Направи си сам”.

Като знак за промяна в поведението може да се тълкува и фактът, че част от търговците излизат от традиционния си бизнес и разширяват дейността си в нови сегменти. Например, някои търговци на домашни уреди вече предлагат и обзавеждане и аксесоари за дома.

Противоположности в цените

Според д-р Диксън в бъдеще на пазара ще има както бюджетни, така и премиум брандове. Той предвижда, че: „Ще наблюдаваме две противоположности: повечето хора ще търсят основно бюджетни продукти, но ще има и сегмент от клиенти, които ще плащат значителни суми на премиум търговци в замяна на ексклузивност, лукс, уникалност и изключително качество.

Възходът на моловете

Търговските центрове ще играят все по-важна роля на пазара. Д-р Диксън смята, че те няма да са за свръхбогати клиенти, а за средната класа и ще предлагат забавление за цялото семейство. С обособяването на зони за артисти, музиканти и художници, молът няма да бъде само голяма сграда с магазини и ресторанти за бързо хранене, а ще се превърне в дестинация за забавление за цялото семейство. За децата ще има парти центрове и куклен театър, за възрастните - кино, спортни зали и дори СПА центрове. Така моловете ще се превърнат в новите градски центрове.

Съдбата на търговските улици

С възхода на моловете се очакват промени и в градската среда. Постепенно традиционните търговски улици ще изчезнат. На много места в света те се превръщат в жилищни или арт зони.

Бъдещето на малките търговци

Разбира се, всичко това ще окаже натиск върху по-малките търговци. Те ще трябва да се адаптират към новата среда, доминирана от големите вериги. В резултат на това, според д-р Диксън,  ще бъдем свидетели на ръст при нишовите търговци. Това ще са специализирани магазини, които предлагат  бързо и добро обслужване, с фокус и лично отношение към отделния клиент и познаване на продуктите.

Д-р Патрик Диксън представя и прогнозите си за отношенията на търговците с клиентите в "Колко време имаме, за да спечелим клиента?".

Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Работя като Онлайн Маркетинг Мениджър в БНП Париба Лични Финанси, България.
Как управлявам парите си?
Винаги имам ясна цел за какво трябва да похарча парите си или за какво трябва да ги спестя. Това ми помага да управлявам разумно и отговорно личните си финанси.


Още мои публикации