Твоя бизнес

5 тенденции в търговията, които не забелязваме

Публикувано на 6 юни 2017 от Кристиана Банкова

5 тенденции в търговията, които не забелязваме

В търговията има тенденции, които са видни за всички, но днес ще споделим няколко, които остават извън полезрението.

https://www.bnpparibas-pf.bg/blog/novite-tendentsii-v-riteyl-biznesa--chast-1-255.htmlВсички знаем, че потребителите ползват все по-често мобилни устройства за пазаруване. Те очакват персонализирано за техните нужди изживяване. Проучват онлайн, но правят покупка в магазина. Това са очевидните тенденции. Но в търговията на дребно се появяват и трендове, които не са толкова явни. Ето няколко от тях, които ще влияят на сектора през 2017 г.

Изкуственият интелект ще помага на търговците

Днес потребителите оставят все „по-дълги“ дигитални следи като шопинг история, профили в социалните мрежи и интереси. Това позволява предлагането на по-персонализирано изживяване и по-добра оферта, тъй като основна цел при онлайн пазаруването е спестяването на пари и удобството.

Съвместното пазаруване означава по-големи колички

Близо 60% от домакинствата си разделят пазаруването на храна. Например, мъжете избират месо и напитки, а дамите плодове и зеленчуци. Това предполага търговците да осигурят повече кошници, но пък затруднява събирането на данни за предпочитанията на домакинствата. Затова някои търговци оставят в магазините си по-големи колички и така стимулират съвместното пазаруване.

Телефонът ще замести портфейла

Скоро мобилният телефон ще бъде по-важен от портфейла. Очаква се през 2021 г. броят на безконтактните карти по света да се удвои, но още през 2017 г. потребителите започват да използват все по-често дигитални портфейли. Това ще бъде стимулирано от въвеждането на универсални стандарти за дигитални портфейли, които ще могат да се инсталират директно на телефона.

Малкото е следващото голямо

Демографската промяна, при която най-активни потребители ще бъдат милениалите ще промени изцяло пейзажа в търговията на дребно. Те търсят персонализирано шопинг изживяване. Това означава, че все повече ще предпочитат продукти и услуги, които могат да им бъдат предоставени от малки местни търговци, които познават своите клиенти и могат да предложат ексклузивитет.

Дигиталният „пазар“ ще е царят

Търговците ще започнат да пазаруват също като своите клиенти от свързани В2В тържища. Така ще могат да осигурят по-бързо по-добри продукти. Дигиталните пазари ще позволят на потребителите да имат по-удобен достъп до желаните продукти и услуги.

Предлагаме ти да видиш и кои други тенденции, ще движат ритейл бизнеса през 2017 г.

Кристиана Банкова

Здравей, аз съм Кристиана Банкова

Здравей, аз съм Кристиана Банкова

Здравей, казвам се Кристиана Банкова.

Изпълнявам длъжността експерт управление на съдържание и рекламни проекти в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?

Ефективното управление на личните финанси е значителна част от ежедневието на всеки човек. За мен най-важно е винаги да имам резерв от спестени средства, за да мога да посрещам извънредните ситуации без затруднение.

Още мои публикации