Твоя бизнес

Прогнози за ритейл бизнеса през 2016 г.

Публикувано на 2 март 2016 от Янита Минкова

Прогнози за ритейл бизнеса през 2016 г.

В днешния дигитален свят успяват тези, които добре познават тенденциите, използват новите технологии и не на последно място – познават клиентите си.

Ето и какво не трябва да пренебрегват търговците през 2016 година:

Нови възможности за плащане

Възходът на мобилните разплащания ще подтикне търговците да актуализират старите си POS терминали с по-нови модели. Това ще им помогне да гарантират по-голяма сигурност за ползвателите и ще им позволи да предоставят повече възможности за плащания. А колкото повече и по-удобни възможности се предлагат на клиентите за разплащане, толкова повече продажби могат да се реализират.

Например, една от големите разплащателни компании PayPal, предлага смарт терминал, поддържащ няколко вида плащания – магнитни карти и NFC като Apple Pay, Android Pay и Samsung Pay.

Мобилните продажби

Очакванията са през 2016 година онлайн търговията да продължи да нараства, като се увеличат продажбите през мобилните устройства. Търговците, които към момента не предоставят възможност за поръчки онлайн и вземане на стоката от офлайн магазина, е добре да се замислят за тази опция. Според международните експерти тази услуга ще се засили, като голяма роля за това ще имат мобилните устройства.

Краят на програмите за лоялност

Съвременните потребители все още ценят наградите и промоциите, но все повече тази практика губи значение за тях. Според проучване, проведено от MasterCard, само 18% от анкетираните считат промоциите за важни при избора на търговец. Проучването установява, че за потребителите на първо място е стойността на продукта, качеството и клиентското изживяване. Това означава, че през следващите години ще успяват тези, които предлагат наистина качествени услуги и стоки на конкурентни цени.

Ролята на социалните мрежи в продажбите

През 2016 година социалните медии ще засилят още повече влиянието си върху продажбите. Очакванията са все повече търговци да бъдат активни в тези канали, а тези които не са започнали да продават директно през тях, да го направят. Социалните мрежи предлагат много добри инструменти с вградените си бутони „Купи сега“, които изпращат потребителите директно в онлайн магазина на търговците.

Янита Минкова

Здравей, аз съм Янита Минкова

Здравей, аз съм Янита Минкова

Заемам позицията специалист маркетинг и комуникации в БНП Париба Лични Финанси, България.

Как управлявам парите си?

Когато става въпрос за управление е нужно постоянство и баланс. Още повече, когато става въпрос за пари. Съчетавайки двете, знам, че каквото и да стане няма да има изненади. 

Още мои публикации