Поколение Z на хоризонта и вятърът на промяната в пазаруването

Публикувано на от Веселина Евтимова
Поколение Z на хоризонта и вятърът на промяната в пазаруването

Следващата вълна от потребители е вече пълнолетна и готова да превземе пазара. Поколение Z не познава света без интернет или мобилен телефон.

Те са индивидуалисти, различни, свободни и искат всичко да става бързо, лесно и както на тях им харесва. Рождените дати на поколението след милениалите попадат между годините 1995 и 2014. Това означава, че една част от тях вече завършва университет, друга са в началото на кариерата си, а най-малките влизат в детската градина. И все пак не ги подценявай – те са потребителите, които ще изправят ритейл бизнеса пред нови предизвикателства. Ето как да стигнеш до тях:

Информиран избор

Мобилният телефон е първото устройство, което използват - те са онлайн през цялото време. Това ги прави по-нетърпеливи и очакващи нещата да са там, когато имат нужда от тях. Общото между представителите на поколение Z е, че не познават света без интернет и смарт телефон. Те са готови за онлайн пазаруването, но според различни проучвания обаче, не се отказват и от офлайн магазините. Тези млади хора обичат да тестват продуктите и услугите, които са проучили в интернет. Те са потребителите, които са подробно информирани - четат най-много ревюта, интересуват се от рейтингите на онлайн магазините и могат да бъдат лоялни на повече от една марка. Поколение Z са много умни и детайлно ориентирани в онлайн пространството. Много бързо могат да разпознаят манипулираното съдържание от истинското.

Свързани с хората

Дигиталното изживяване ги прави изключително информирани. Събират подробна информацията онлайн и, влизайки в магазин, знаят точно какво искат. Според някои проучвания, те са склонни да търсят помощ от консултанти в магазините и да общуват с търговците онлайн.
Поколение Z не спира да задава въпроси онлайн и офлайн, за да направи най-добрия избор. Повече от половината си време представителите му прекарват в социалните мрежи, ето защо за всеки бранд и търговец е от изключително значение да успее да им предостави значима информация и да ги "въвлече" в смислен за тях "разговор". Поколение Z e имунизирано към традиционните маркетингови трикове и е по-склонно да купи продукт, представен от някой популярен влогър в YouTube, отколкото от рекламното лице на марката.

Среща с предизвикателството

За поколението Z смартфоните са нещо толкова нормално, като носенето на чорапи и обувки. Те вярват, че търговците/брандовете съществуват едновременно в телефона им и на улицата. Това означава, че ритейлърите трябва да са там, където поколение Z очаква да ги намери. Ключът към сърцето им е ефективна комуникация с тях в онлайн пространството и изграждане на позитивно клиентско изживяване.

В бъдеще се очаква представителите на поколение Z да бъдат едни от най-сложните потребители в историята на търговията. Те трябва да бъдат спечелени онлайн и да изживеят офлайн всяко послание на марката. Може да се подготвиш за новата вълна потребители като разбереш кои са новите тенденции в ритейл бизнеса и какво стои зад клиентското изживяване.

Здравей, аз съм Веселина Евтимова

Здравей, аз съм Веселина Евтимова.

Специалист маркетинг и комуникации в БНП Париба Лични Финанси.

Как управлявам парите си?

Стремя се да бъда отговорен потребител.  Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки. Поддържам добра кредитна история, за да мога да финансирам бъдещи проекти или разходи, които не съм успяла да планирам добре.

Прочети още мои публикации
 
Автори
Веселина Евтимова

Планирам предварително всичките си разходи и обмислям внимателно решенията си за покупки.

Веселина Евтимова - Специалист маркетинг и комуникации
Янита Минкова

Когато става въпрос за управление на личните финанси, е нужно постоянство и баланс.

Янита Минкова - Специалист Маркетинг и комуникации
Най-четени

Каква е тайната на евтината почивка в чужбина?

Времето на летните отпуски вече е в разгара си, затова сме ти подготвили няколко идеи как ваканцията в чужбина да ти излезе по-евтина.

 

Мобилните приложения, които променят ритейл бизнеса

Все повече хората пазаруват през мобилните си устройства. На какво се дължи тази тенденция и как търговците да се възползват от нея?

 

Топ дестинации за лятната ти почивка

В морето от оферти и екзотични дестинации е много трудно да избереш къде да прекараш лятната си почивка. Ето защо подбрахме няколко възможности, от които да избереш най-подходящата за теб и бюджета ти.

 

Твоя бизнес

 

Все повече българи пътуват в страната и чужбина

Публикувано на 5 октомври 2017
от Веселина Евтимова
 

Кои технологии промениха пазаруването?

Публикувано на 15 август 2017
от Катя Делипавлова
 

Най-често купуваме на изплащане смартфони за 450-500 лева

Публикувано на 3 август 2017
от Веселина Евтимова
 
Подобни публикации от Твоя бизнес

Все повече българи пътуват в страната и чужбина

Според последното проучване на Националния статистически институт (НСИ) за първото тримесечие на 2017 г., 926,1 хил. българи са направили туристически пътувания. Спрямо същия период на 2016 г. тази цифра е показател за 68,3% увеличение.

 

Кои технологии промениха пазаруването?

Свидетели сме на 3 нови тенденции, които пренесоха пазаруването на ново ниво.

 

Най-често купуваме на изплащане смартфони за 450-500 лева

Смартфонът победи телевизора в класацията „Топ 10 на изплащане“ и вече е №1. Ето още какви стоки купуват българите с потребителски кредити.

 

Как иновациите при автомобилите променят други сектори?

Електро и автономните автомобили променят изцяло индустрията и разбирането ни за коли. Но с тяхното развитие ще се променят още много сектори. Ето кои са те:

 

Ще харчим ли повече през следващата година?

България за първи път беше включена в голямото проучване на групата BNP Paribas „Observatoire“, което следи потребителските нагласи в Европа.

 

5 тенденции в търговията, които не забелязваме

В търговията има тенденции, които са видни за всички, но днес ще споделим няколко, които остават извън полезрението.

 

Растат ли доходите и разходите на българите?

През миналата година доходът на българските домакинства е нараснал с 4,3% в сравнение с 2015 г. В същото време разходите са се увеличили с 1,9%, показват данните на НСИ.

 

Предпоставки в развитието на онлайн търговията у нас

Постоянно развиващите се технологии, които улесняват потребителите, все повече развиват онлайн пазаруването у нас.

 

Колко българи пазаруват онлайн и какво купуват?

16,6% от българите на възраст между 16 и 74 г. са купували стоки или са поръчвали услуги през интернет.

 

Новите тенденции в ритейл бизнеса – част 2

В началото на 2017 г. търговците трябва да бъдат подготвени за новите тенденции в ритейл бизнеса, за да отговорят на очакванията на потребителите.

 

За Блога

Създадохме блога на БНП Париба Лични Финанси, за да ти осигурим място, където да получаваш полезни съвети за управлението на парите си, и където да научаваш актуалните тенденции от света на финансите и бизнеса.

Тук ще говорим за възможностите на личните ти финанси, ще споделяме иновации и решения за твоя бизнес, и ще ти разказваме истории от нашата дейност.


×

Общи условия за ползване

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Компанията и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Компанията и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и предлагани от Компанията продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Компанията не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Компанията не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите он–лайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×

Общи условия за ползване

Общи условия за достъп и ползване на блог към интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД

1. Настоящият блог към интернет страницата (уеб сайт) с адреси www.bnpparibas-pf.bg/www.jet.bg е собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Съдържанието на уеб сайта и блогът към него е предназначено да предоставя информация за Компанията и нейните продукти и услуги до неограничен кръг лица (Потребители), както и да служи за обмен на такава между Компанията и Потребителите.

2. С осъществяването на достъп до сайта и използването на блога Потребителите, чрез конклудентни действия, удостоверяват, че притежават необходимите знания, умения и оборудване за осъществяване на връзка с интернет страницата. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД няма да отговаря за вреди, причинени на техническото оборудване (хардуер, софтуер и др.) на Потребителя, настъпили по време на и/или при и/или във връзка с осъществяването на достъп (вкл. при опит) до информацията на сайта. Следва да се има предвид, че неоторизираният достъп и пребиваването в компютърната система, хостваща този сайт, смущаването и/или затрудняването на работата и опитите за неразрешено модифициране и/или промяна на информацията съдържащи се в този сайт (вкл. и на хостващата компютърна система) е престъпление и се наказва съгласно действащия Наказателен Кодекс на Република България.

3. Достъпът до този сайт е безплатен. Всички разноски, свързани с осъществяването на комуникационна свързаност към Интернет, са за сметка на Потребителя и ще бъдат понесени от него при условията и тарифите на съответния телекомуникационен оператор.

4. Информацията, публикувана на този сайт, се отнася до „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и предлагани от Компанията продукти и услуги. Никаква част от нея не е и не може да бъде разглеждана, възприемана и/или интерпретирана като покана, предложение, оферта, реклама и/или друг търговски способ и/или като правен съвет. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД отбелязва, че потребителското кредитиране е строго регламентирана дейност от Закона за потребителския кредит. Възможно е, с оглед конкретните параметри и разпоредбите на закона, действителна сделка да се различава съществено по част и/или всички характеристики публикувани на тази интернет страница.

5. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД полага максимални усилия да предоставя актуална и точна информация на сайта относно продуктите и услугите си. Всяка публикация подлежи на промяна без предизвестие по преценка на и от „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД. Компанията не поема нито изрични, нито подразбиращи се гаранции от какъвто и да е вид относно информация, публикувана на сайта.

6. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД не носи отговорност за всякакви имуществени и неимуществени вреди, възникнали директно, индиректно, поради или свързани с достъп до този сайт и информацията на него. Компанията не гарантира адекватността, точността или пълнотата на съдържанието на сайта. Потребителите са изцяло отговорни за възприятията си, интерпретацията и оценката на информацията на сайта и блога (както и информацията, съдържаща се в сайтове, към които Потребителите използват препратки, съдържащи се на сайта или в блога) и носят пълната и безусловна отговорност за резултата от действия, предприети въз основа на информация предоставена чрез тази интернет страница.

7. Потребителят няма право да генерира съдържание, което е незаконно, вредно, дискредитиращо, вулгарно, клеветящо или засягащо права и принципи, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Потребителят няма право и да публикува съдържание, което е под закрилата на Закона за авторско право и сродните му права, както и такова, нарушаващо патентно, търговско, авторско или друго право на собственост. Потребителят няма право да генерира съдържание, свързано с неразрешени рекламни материали, спам и вируси.

8. Потребителят няма право да се представя за представител на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД или блогър, и по какъвто и да е начин да заблуждава останалите потребители за своята идентичност.

9. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е вписано в Регистъра на администраторите на лични данни на Комисията за защита на личните данни под № 0000119. Компанията е въвела всички задължителни технически и организационни мерки и процедури изисквани съгласно Закона за защита личните данни и най–добрите международни практики в областта. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД ще положи максимални усилия да гарантира неприкосновеността на информацията, съдържаща лични данни и предоставена от Потребителите он–лайн чрез попълнени електронни формуляри, електронна кореспонденция и/или електронна платформа за обслужване.

10. „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД притежава изключителните права върху дизайна, структурата, съдържанието и интернет страницата като обект на авторското право. Всички посочени имена на продукти и услуги са регистрирани търговски марки и са собственост на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД и/или изрично посочените им собственици.

11. Интернет страницата на „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ ЕАД е насочена към неограничен кръг лица. Лица, на които е забранен достъпът до страницата и/или изложената в него информация, не трябва да осъществяват достъп до страницата. За неуредени от настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България.

×