Твоя бизнес

Mобилните разплащания – новите пари

Публикувано на 15 януари 2015 от Биляна Руженова

Mобилните разплащания – новите пари

Според анализатори, скоро парите, такива каквито ги познаваме, постепенно ще бъдат изместени от сигурността и удобството на мобилните разплащания.

Какво представлява мобилното разплащане? 

Това е разплащане през мобилно устройство, което има достъп до банковите сметки на своя притежател. За целта е необходимо инсталирането на приложение, което посредничи при транзакциите. Така плащането се извършва чрез мобилното устройство без да се налага потребителят да носи в себе си пари в брой, кредитни или дебитни карти.

Този тип плащания бележат забележителен ръст през последните години, като в периода 2012-2013 г. обемът им е достигнал 1 млрд. долара. Експерти на консултантската компания Emarketer прогнозират, че мобилните транзакции ще достигнат обем от 58 млрд. долара до 2017 година.

Развитието на мобилните приложения, а и редица проучвания потвърждават тенденцията за превръщането на мобилния телефон в онлайн портфейл. Например, вероятността американците да носят смартфона си, когато излизат, е два пъти по-голяма от това да вземат портфейла с банковите си карти и парите си. 

Как бизнесът се възползва от новите методи на плащане?

На практика през смартфона могат да се извършват всякакви финансови операции – от транзакции на големи суми до покупка на сутрешното кафе. Потребителите все по-бързо усвояват управлението на „мобилните си портфейли“, а големите компании успешно се възползват от този факт.

Популярната верига кафенета Starbucks, например, предлага възможност на всеки свой клиент да плати от разстояние продуктите, които е поръчал директно през телефона си, и да ги вземе на място на път за офиса.

Друг пример е международният гигант Amazon и неговата системата за мобилни разплащания “Login and Pay with Amazon”. Самата система представлява вграден жълт бутон „Pay with Amazon” в сайтовете на партньорите на компанията. Чрез него потребителят, чрез регистрацията си в Amazon, може да пазарува онлайн от съответните партньорските сайтове на компанията. Така Amazon влиза в ролята на трета страна в процеса на онлайн продажбите, директно противопоставяйки се на PayPal и други сайтове за онлайн разплащания. 

От подобни процеси печелят не само потребителите, но и стартиращи фирми в областта на системите за мобилни разплащания, които отбелязват сериозен растеж. 

Бъдещето на мобилните разплащания е тясно свързано с развитието на комуникациите и на интернет. В бъдеще всички и всичко ще са свързани, включително и компаниите и техните клиенти. Според световно известният футурист д-р Патрик Диксън, именно това е и една от основните тенденции в бъдещето на мобилните комуникации.


Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Работя като Онлайн Маркетинг Мениджър в БНП Париба Лични Финанси, България.
Как управлявам парите си?
Винаги имам ясна цел за какво трябва да похарча парите си или за какво трябва да ги спестя. Това ми помага да управлявам разумно и отговорно личните си финанси.


Още мои публикации